3351
Sök

Sponsorer sökes!!!!!:)

23 Inlägg
14 maj 2014
Trådstartare
hej gör ett första försök o se om man som ägare till audin kan söka sponsorer här lr OM nån annan kan tipsa vart man söker. har aldrig haft sponsorer under mina bilar men detta är 1 sommaren med massa extra utgifter på bilen och det går liksom inte runt då. så bilen blir tråkigt nog stående i garget:(  tacksam för tips,råd lr hjälp.

4 670 Inlägg
14 maj 2014
För att få sponsorer krävs oftast att man ska ha flera andra byggen att visa upp vad man gjort. Du lär nog få åka och visa upp bilen för olika företag och får du spons räkna med att många sponsorer vill att du ska åka land och rike runt för att visa upp deras prylar.

Rabatter brukar vara enklare att förhandla fram men ska någon gå in och sponsra ordentligt brukar de kosta rätt mycket ur egen ficka för att dom ska vilja sponsra

Forummoderator
26 339 Inlägg
14 maj 2014
Lycka till.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 089 Inlägg
14 maj 2014
Först och främst. Var seriös och inte femtioelva utropstecken om du vill att ett företag ska lägga/förlora massa pengar på dig.

\Lindgren

VD
643 Inlägg
14 maj 2014
Verkar ju redan vara sponsrad av en del företag?

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
14 maj 2014
Börja en projekttråd som är saklig och skapar en stor hög med följare; gör en projektplan-vart är målet-hur tar du dig dit etc. Sedan är räknar vad du själv lagt ut, då har du underlag att ge en ev sponsor. De behöver garanterat veta att du är seriös!

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

fläskpannkaka
856 Inlägg
14 maj 2014
vad exakt är det du söker spons på? Med ditt nick här som MrClarion tror jag du kan skippa andra stereo märken ;-) hehehe.

Håller med föregående, gör en handlingsplan och presentera den för företag, visa vad du går för och sälj in din idé.

Lycka till!

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas

Cadillac_The_King
15 maj 2014
mrclarion skrev:
hej gör ett första försök o se om man som ägare till audin kan söka sponsorer här lr OM nån annan kan tipsa vart man söker. har aldrig haft sponsorer under mina bilar men detta är 1 sommaren med massa extra utgifter på bilen och det går liksom inte runt då. så bilen blir tråkigt nog stående i garget:(  tacksam för tips,råd lr hjälp.

Om din ekonomi är dålig har du testat o sälja av dina bilar? Att bli sponsrad är ingen lätt sak

309 Inlägg
15 maj 2014
mrclarion skrev:

Som sagt måste du byggt lite galna byggen för att få det. Ser inte att du byggt ett enda ? För Audin har ju inte du byggt och dom andra ser ganska diskreta ut.

Evildan
15 maj 2014
Cadillac_The_King skrev:
mrclarion skrev:

Om din ekonomi är dålig har du testat o sälja av dina bilar? Att bli sponsrad är ingen lätt sak

Flertalet bilar är skrotade 850/BMW och några andra är sålda eller avställda sen en tid. roll
Den upplagda bilparken ser alltså helt annorlunda ut i verkligheten.

7 392 Inlägg
15 maj 2014
Evildan skrev:
Cadillac_The_King skrev:
mrclarion skrev:

Flertalet bilar är skrotade 850/BMW och några andra är sålda eller avställda sen en tid. roll

ska man inte plocka bort dem då??

Evildan
15 maj 2014
granadadr skrev:
Evildan skrev:
Cadillac_The_King skrev:

ska man inte plocka bort dem då??

Så är tanken mig veterligen.

http://www.garaget.org/start.php?action=carRules

Saabifierad
2 031 Inlägg
15 maj 2014
Det är inte direkt så att så fort man tycker att ens bil är tråkig och saknar pengar att sponser bara dyker upp från ingenstans och börja betala för allt du vill.

Du måste själv ta kontakt och visa ditt intresse samt börja röra dig i bilstylingkretsar och visa upp ditt/dina byggen.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
15 maj 2014
Slash skrev:
Det är inte direkt så att så fort man tycker att ens bil är tråkig och saknar pengar att sponser bara dyker upp från ingenstans och börja betala för allt du vill.

Du måste själv ta kontakt och visa ditt intresse samt börja röra dig i bilstylingkretsar och visa upp ditt/dina byggen.

Näe, så in i helvete lätt är det inte att få sponsorer. Fick den uppfattningen att TS tror att det är bara men man måste nog bli ett namn i bilbyggarkretsar innan man kan få sponsorer. Företag vill alltid ha nåt tillbaka, dom kastar inte bara ut en massa stålar just så där bara.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

fläskpannkaka
856 Inlägg
15 maj 2014
Vettemannen skrev:
Slash skrev:

Näe, så in i helvete lätt är det inte att få sponsorer. Fick den uppfattningen att TS tror att det är bara men man måste nog bli ett namn i bilbyggarkretsar innan man kan få sponsorer. Företag vill alltid ha nåt tillbaka, dom kastar inte bara ut en massa stålar just så där bara.

/Benny

Lite så är det nog, en fördel är om du är lite av en säljare, dvs du ska kunna se till att din sponsor får något i utbyte, var aktiv i din marknadsföring av både dig och bilen och se till att sponsorerna syns i alla sammanhang.
Var noga med att se till att du inte hamnar i blåsväder eller drar till dig negativ kritik på något vis, det är väldigt lätt att bli bränd i dessa kretsar. Jag själv har en del sponsorer och har i utbyte lovat att visa upp bilen på flera tillställningar i år och dessutom promota dem i alla web kanaler etc. Men att söka spons för att du tröttnat på bilen är nog fel väg.. var noga med att se till att de bilar du bygger sticker ut på något vis och fortsätt i den andan så ska du se att du börjar få uppmärksamhet och då blir allt mycket enklare.
Att min bil hamnade på första sidan här på Garaget gjorde att en del dörrar öppnade sig för mig, att den synts mycket på FB i olika sammanhang osv öppnade andra...

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas

Sök