3309
Sök

Hissrutan högerbak sprack. v70n -01

167 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
Det är så att under tiden jag hissade upp rutan högerbak så öppnade sambon dörren. När hon öppnade dörren så sprack rutan!? Ser ut som man slagit en näve längst ner till höger på rutan. Sprickor genom hela glaset. Fattar inte varför den sprack.
Var det vajern som spändes som fick glaset att spricka när man öppnade rutan?

1. Betalar försäkringsbolaget en sådan sak? Eller får man vara glad och betala rutan helt själv? sad

2. Är det svårt att byta rutan själv? Har förstått att det är ganska svårt. Hur gör man?

3. Hur mycket kostar en ny ruta på högerbak? Det måste vara tonad ruta också. Hur mycket kostar det om man köper hos Volvo? Billigare hos en glasmästare? Kan dom tona rutorna också?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
18 maj 2014
ilaali skrev:
Det är så att under tiden jag hissade upp rutan högerbak så öppnade sambon dörren. När hon öppnade dörren så sprack rutan!? Ser ut som man slagit en näve längst ner till höger på rutan. Sprickor genom hela glaset. Fattar inte varför den sprack.
Var det vajern som spändes som fick glaset att spricka när man öppnade rutan?

1. Betalar försäkringsbolaget en sådan sak? Eller får man vara glad och betala rutan helt själv? sad

2. Är det svårt att byta rutan själv? Har förstått att det är ganska svårt. Hur gör man?

3. Hur mycket kostar en ny ruta på högerbak? Det måste vara tonad ruta också. Hur mycket kostar det om man köper hos Volvo? Billigare hos en glasmästare? Kan dom tona rutorna också?

1. Ring till ditt FB.
2. Jag vet inte hur duktig du är på att meka.
3. Ring och fråga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 478 Inlägg
18 maj 2014
finns väl hur många som helst på skroten. Finns ingen vajer i hissarmaturen,skitlätt att byta ruta,bort med dörrsidan hissa ner rutan c:a 10 cm,då kommer du åt två typ" hårnålar" dra bort dom,bänd ut kulleden,sen lirkar du ut rutan uppåt..lätt för den som vet o kan,men vet ju inte hur din erfarenhet är.vad menar du med tonad,film eller original toning,alla volvo rutor är ju tonade

167 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
zzr94092 skrev:
finns väl hur många som helst på skroten. Finns ingen vajer i hissarmaturen,skitlätt att byta ruta,bort med dörrsidan hissa ner rutan c:a 10 cm,då kommer du åt två typ" hårnålar" dra bort dom,bänd ut kulleden,sen lirkar du ut rutan uppåt..lätt för den som vet o kan,men vet ju inte hur din erfarenhet är.vad menar du med tonad,film eller original toning,alla volvo rutor är ju tonade

Ser att dom har en s80-99 på skroten här i Uppsala. Funkar dom rutorna på en v70n?

Får ringa FB i morgon.

735 Inlägg
18 maj 2014
ilaali skrev:
zzr94092 skrev:

Ser att dom har en s80-99 på skroten här i Uppsala. Funkar dom rutorna på en v70n?

Får ringa FB i morgon.

Åk till Kungsåra (Västerås)

Där skruvar du av rutan själv och lär dig på så sätt hur du gör sen på din egna bil
Dom tar 200 kr för en ruta

309 Inlägg
18 maj 2014
Jag har en komplett höger bakdörr till v70 som du kan få gratis om du vill hämta den i Sala/skultuna.
Enda som saknas är dörrsidan.

Sök