2376
Sök

Sjuk beroende på bil?

6 616 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
#1
Fundersam grej som precis slog mig, har ni blivit sjuka någon gång för en visst utrustning eller annat i en bil?

T.ex. Ford el-slingor i framrutan
Citroëns hydraulfjädring

De/Dem

Evildan
18 maj 2014
#2
JA!!
Kul initiativ kamrat.

Fords i övrigt förnämliga eluppvärmda vindrutor gör mig illamående/åksjuk, då omvärlden ses igenom tunna veckade trådar.
Det är mig veterligen dock ganska ovanligt att någon reagerar på dessa.

Teknisk
328 Inlägg
18 maj 2014
#3
Brukar vara elframruta på Range Rover P38 också.
När man är ute och åker och blir påmind om elslingorna blir det svårt med fokuseringen av blicken på vägen.

Är svårt att "tänka bort" slingorna. hmm

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.

Of World
3 356 Inlägg
18 maj 2014
#4
När man åker min Audi och sitter bak så blir man äckligt åksjuk. det beror på det där äckliga avgassystemet som låter hela jäkla tiden. samt allt vägbuller.

Opeln är lite halvjobbig då framrutan är ganska nära föraren

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
18 maj 2014
#5
Jag satt i skuffen på en gammal Volvo-kombi en gång, i ett sånt uppfällbart extrasäte så att man tittade bakåt. Aldrig mått så dåligt tror jag...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

6 616 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
#6
När jag var yngre var jag tvungen att sitta på telefonkataloger för att inte bli åksjuk i baksätet på brorsans Pontiac Trans AM. ( ~ 96a ) c:

Annars har det nog varit en Opel Vectra C (Som jag hoppas på att hjulinställningen var fel på)
Aldrig kört något så ostabilt och sladdrigt chassi.

De/Dem

Forummoderator
9 299 Inlägg
18 maj 2014
#7
Jag fick skjuts hem efter en rejält blöt kväll på krogen i Tylösand en gång av ett tidningsbud. Jag satt på hans kärra men minns inte fabrikat på varken bil eller släp vilket är synd då jag var extremt risig hela nästföljande dag. Förmodligen var det en Opel eftersom jag blev så pass dålig av det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

9 112 Inlägg
18 maj 2014
#8
Lånade svågerns gamla 242, blev snorig å började nysa som f*n. Kom fram sen att det var mögel i mattan på bilen.


Fri fart för ett fritt folk!
13 982 Inlägg
18 maj 2014
#9
mb 240D från 1980..  åkte en jävla bit.. en full tank+50liter diesel till.

aldrig mått så dåligt som då.  insåg sen varför... avgasläck som gick in i kupen smile

bara tanken av en sån bil får mig att må illa i vissa uppförsbackar fick vi lägga i 1:an för att skiten skulle orka upp

Kör fort så hinner inget hända...

679 Inlägg
18 maj 2014
#10
Jo man vet ju en del personer som talat illa om Fords elrutor med slingor då dem blivit åksjuka av de. Personligen stör det mig inte så mycket, men man ser dem ju konstant när solljuset ligger på. Tycker Range Rover rutorna med elslingor är mycket bättre, även nya Passat har två olika versioner varav den ena är näst intill osynlig.

Själv vet jag att jag blir jäkligt åksjuk om luften är dålig i kupen (vamt) kombinerat med en sjuk blästrad/repig vindruta. Förstår mig inte på folk som åker över 20k mil med samma vindruta.


3 722 Inlägg
18 maj 2014
#11
Doftgranar, finns inget äckligare i en bil.

827 Inlägg
18 maj 2014
#12
Digital_Kicker skrev:
Doftgranar, finns inget äckligare i en bil.
måste hålla med där, en varm bil med doftgran så blir ja spyfärdig direkt.


10 163 Inlägg
18 maj 2014
#13
Andree skrev:
Digital_Kicker skrev:
Doftgranar, finns inget äckligare i en bil.
måste hålla med där, en varm bil med doftgran så blir ja spyfärdig direkt.
Själv har jag 70st men luktar inget längre av dom börjat fundera på att plocka ner dom. wunderbaum luktar inte längre något tycker jag. Knappat jag känner lukten av 4st med ny rykt plast.

Sjuk beroende på bil ja Renault buss så stötig och bullrig så jag fick huvudvärk men annars inget speciellt.
Senast redigerat av Djo (18 maj 2014)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 maj 2014
#14
Jag blir "sjuk" varje gång jag försöker använda blinkersspaken i en 740, vinkeln är bara så fel det kan bli tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Cupra_
18 maj 2014
#15
Baksätet i en Toyota modell F säger jag bara. Soppalukt i bilen, bullrig och varm..

1 412 Inlägg
18 maj 2014
#16
Jag blir ofta illamående av att ha AC:n på, värre i vissa bilar än andra.

Därför är dom små ventilationsrutorna på t.ex gamla opelmodeller mina bästa vänner, ganska skönt i bilen utan AC då. smile

377 Inlägg
18 maj 2014
#17
Sånt där prickigt innertak som det satt i gamla fordar, opel mm.
Man blir helt vindögd om man tittar, hah

Forummoderator
17 895 Inlägg
18 maj 2014
#18
En kompis kunde inte åka i min Citroen CX 2400 Pallas. Den har en tendens att häva sig över mjuka "gupp" i synnerhet på motorväg. Känns som man seglar med vågorna i en båt med vinden i aktern. Han blev svindålig. Tro mig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 412 Inlägg
18 maj 2014
#19
Bullet--- skrev:
OpelP1 skrev:
Jag blir ofta illamående av att ha AC:n på, värre i vissa bilar än andra.

Därför är dom små ventilationsrutorna på t.ex gamla opelmodeller mina bästa vänner, ganska skönt i bilen utan AC då. smile
Antagligen därför det bildats mögel i förångaren, väldigt få personer låter bilar med ac stå igång en stund på värme efter användning för att få bort fukten så frosten och kondensen som bildats kan rinna ut.
Några kan det absolut varit så i, men jag har även mått kasst då jag testat AC:n i firmabilarna när jag hämtat ut dom nya hos bilhandlarna.
Senast redigerat av OpelP1 (18 maj 2014)


Sök