DJesso skrev:
offfroad skrev:
å sen att hitta rätt mjukvara , och startupptiden osv osv
hmm touch panelen kommer med passande mjukvara, har redan gjort om mina original xbox kontroller så de funkar på datorn med rätt mjukvara, men ska nog göra om sega kontroller så de funkar på datorn oxå för mer känsla, sega/nintendo stimlator finns det massa av och har en skiva nånstans med alla sega spel, xbmc finns för filmer och musik(ska installeras på mini tv datorn, där finns det även en add-on för gps, men gps adaptern kan krångla där, men inga problem på laptopen)
vad menar du med startupptiden? att det tar för att datorn ska starta? standbyläge? men jag ska ha kvar stereon för musik för korta sträckor i staden.
men fortsätt så jag vet vad jag skulle ha med i min göra-lista, det uppskattas verkligen, nåt mer som jag bör tänka på?
ska vara borta länge under sommarn med några vänner så en dator skulle verkligen inte skada:D
tänker mest interface.., att bläddra i startmenyn , och windows menyerna är nog lite sådär jämfört med surfplattor, och eftermarknads stereos..,
sedan ström, en lagom dator drar jo lite ström å en sleten bilbatteri är inte optimalt, eller har du bra batteri osv..,
sedan vibrationer så är en SSB hårddisk typ ett måste, = dyrt
kylning, damm, vibrationer fukt osv.., tyff miljö i en bil..,
och i en vanlig bil så sjunker strömmen till rätt så rejjjält vid start , vilket kan medföra att datorn startar om ..,
personligen så avstog jag ifrån dator i bilen, då det tar en stund å starta upp en dator.., ( även ifrån standby osv.., )
och de finns ingen bra interface.., bilstereo har jo att såfort man startar några stora ikoner man bara petar på för gps osv.., en windows baserad dator ä menad att använda en mys och tangentbord till, de funkar me touch men är inte så smidigt..,