3021
Sök

Merca 250D everymoda??

334 Inlägg
19 maj 2014
Trådstartare
#1
hejsan!!
jag undrar om det går everymoda min diesel merca... och har ni nån info om hur isf?? har sett massa videon på youtube men vet ej om de funkar på en diesel som ej har turbo..

så kan jag everymoda min diesel bil o hur isf ??

Rösta gärna på mina bilar Mvh

Egen
277 Inlägg
19 maj 2014
#2
Köp en variabel resistor på Clas Olsson, koppla den på minus från tempgivaren sen kan du ställa som du vill ha den så den får mer eller mindre sås

334 Inlägg
19 maj 2014
Trådstartare
#3
har du nån bild på hur de skall sitta ??

Rösta gärna på mina bilar Mvh

Egen
277 Inlägg
19 maj 2014
#4
Nej tyvärr, vet bara att det är det billigaste sättet att göra det på!

På de viset lurar du motorn att den är kall så ger den mer soppa
Senast redigerat av SimonT (19 maj 2014)

334 Inlägg
19 maj 2014
Trådstartare
#5
jo jag vet men kan man göra de på diesel bilar utan turbo tongue vet man skall dra kabel mellan 2ans o 3ans pin osv tongue men funka de på min gam diesel tongue

Rösta gärna på mina bilar Mvh

5 661 Inlägg
20 maj 2014
#6
Har du mekanisk dieselpump? Isf funkar inte evrymod utan det gäller då att skruva på pumpen.

Sen lär det inte heller ge någon mer effekt på en sugdiesel utan enbart högre förbrukning. Finns risk att du till och med tappar effekt på det.

Men är du endast ute efter att det ska "köööööla" som diesel-pojkarna brukar säga så kör på tongue


818 Inlägg
20 maj 2014
#7
simlar skrev:
Har du mekanisk dieselpump? Isf funkar inte evrymod utan det gäller då att skruva på pumpen.

Sen lär det inte heller ge någon mer effekt på en sugdiesel utan enbart högre förbrukning. Finns risk att du till och med tappar effekt på det.

Men är du endast ute efter att det ska "köööööla" som diesel-pojkarna brukar säga så kör på tongue
Om det är bilen i hans profil är det mekanisk pump, får skruva på pumpen smile

334 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#8
hur skruvar jag på pumpen då smile

Rösta gärna på mina bilar Mvh

39 Inlägg
20 maj 2014
#9
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=43716

där har du en bra guide på hur man ställer på pumpen!


334 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#10
o hur i hela världen skall ja komma åt min pump hahaha den e ju längstner under allt smet tongue gick ej ens o komma åt bultarna :S

Rösta gärna på mina bilar Mvh

39 Inlägg
20 maj 2014
#11
bökit nå så in åt helvete och komma åt... då kan du tänka på min om603 som ser likadan ut fast med en cylinder till på både pump och motor wink


334 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#12
o fyyyy faaaan ne detta vart fan äkligt men asså skall man ta bort locket o skruva på bulten eller ??

Rösta gärna på mina bilar Mvh

334 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#13
http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=160402&image=2223151

Rösta gärna på mina bilar Mvh

39 Inlägg
20 maj 2014
#14
bort med locket, den längst ner skruvar du utåt så mycket som du vill ställa på pumpen, sen måste du vrida tomgångsskruven (2 i guiden) lika många varv utåt, annars rusar tomgången. när du öppnar locket kommer det rinna ut  ungefär en dl olja så var beredd med trasor! smile

edit* fel av mig den nedersta kan man skruva ut två varv innan tomgången höjs, sen ska man skruva på tomgångsskruven (2) roll
Senast redigerat av stroemberg (20 maj 2014)


334 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#15
ahh såg de när ja läste om tomgången men e ju så att de sitter en stor rund klump presis bakom diesel pumpen där man skall skruva bort locket haha SUCK vad ha jag gett mig in på men men ja skall fixa de..

Första gången ja skruva diesel bilar tongue

Rösta gärna på mina bilar Mvh

334 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#16
alltså seriöst måste finnas nå enklare sätt o komma åt pumpen den e ju som instängd bakom insuget.. helt sjukt

Rösta gärna på mina bilar Mvh

Sothora <3
1 201 Inlägg
21 maj 2014
#17
Skärp de mycket plats på 250 ju:)

Bildemonterare samt egen verkstad. !

334 Inlägg
21 maj 2014
Trådstartare
#18
nja de vetefan de tongue haha

Rösta gärna på mina bilar Mvh


Sök