Glesmark skrev:
Jag tror att du är ute på djupt vatten och har svalt all marknadsföring med hull och hår, rakt av.
Kolla på dagens bilar, hur många har inte avlagringar och kokksad olja?
Mycket på grund av den long life-service som personerna du beskriver är felfria, har kommit fram till att vi skall bruka.
Bilarna dricker olja, det sotar igen både här och där.
Hur vanligt är det inte med att lambdasonderna blir kassa i förtid på dagens bilar?
Du kanske inte arbetar med bilar så du kanske heller inte ser problemen, vad vet jag.
Många direktinsprutade bilar har inte den rengörande effekten på ventiler som bränslet har på traditionell insprutning, och det skjuts avgaser bakåt när kammarna överlappar varandra.
Detta har inte jättemycket med oljan i sig självt att göra, men det är mångt och mycket samma folk som jobbat med utveckling, utprovning och experimenterat och kommit fram till att det funkar bra, utan att fungera bra.
Där har du likheten med oljemagnaterna, dom har experimenterat och testat och det tycks fungera bra, men i alla fall gör det inte det.
Så då undrar jag, du skrev att han INTE skall hälla i det.
Du kunde ha skrivit att det inte behövs, men du valde ej det och då tänkte jag att du måste ha någon jättebra förklaring till varför.
Inte bara hänvisa till utvecklingen, som är hårt styrd av ekonomi.