Hej, är inte speciellt kunnig så behöver all hjälp jag kan få!! har en honda civic hatchback -94 och när jag bromsar så skrapar det som fan på höger fram bromsen, vet inte om beläggen är slut eller vad det kan vara, fick också höra att det kan ha kommit typ "småsten" mellan skiva och belägg men inget jag vet ännu.
tacksam för all hjälp och annat roligt som gäller denna bil
låter det bara när du bromsar,så är det säkert beläggen som är slut,får man sten mellan skölden o skivan så låter det hela tiden,brukar gå att få bort om man backar lite...
ja precis det låter bara när jag bromsar... jo har provat allt, backa, tvärnita och skit men tycker att om det hade som hade suttit fast borde vara borda då. Ska dunka på nya belägg imorn så får vi se vad som händer
Bara o hoppas att du inte hunnit förstöra skivan i så fall... Kom ihåg att byta beläggen på båda sidorna samtidigt. Kolla även över skicket på bakbromsarna.
har knappt vågat köra med bilen efter den börja låta så och har även haft lite koll och försökt titta hur skivan ser ut, får köpa nya skivor annars... ja okej tack byta båda sidorna samtidigt! kolla bak ska jag göra! tack!
när jag bromsar så skrapar det som fan på höger fram bromsen, vet inte om beläggen är slut eller vad det kan vara
nilvarz skrev:
ja precis det låter bara när jag bromsar... jo har provat allt, backa, tvärnita
Om du har gjort så har du garanterat skadat bromsskivan, även om den ser någorlunda okej ut om beläggen är slut finns det risk att den blir skev. (Kommer vibrera i pedalen och ratten när du bromsar)