2176
Sök

Dörrsida Volvo 740

129 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
#1
Hur får man av dörrsidan på en volvo 740 utan att ta sönder hela dörren???

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150

397 Inlägg
27 februari 2007
#2
hehe, det sitter små "sprintar" under dörren, dem skall du lossa,
Ljuset som sitter i sidan på dörren, eller där sitter ngn skruv me, du måste ta bort glaset för det.. Inga svårigheter, lossa allt, sen juckar du av skiten, köp en mekbok om volvo! värd varenda spänn!

med lem
1 925 Inlägg
27 februari 2007
#3
sitter nog nån skruv innanför högtalargallret också ! och sen måste du ta bort handtaget me smile den plast saken runt handtaget ( på insidan av dörren ) tongue
Senast redigerat av _fillan_ (27 februari 2007)

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

397 Inlägg
27 februari 2007
#4
Hehe tog ett tag innan jag greppa vad du menade med handtaget, sen kollade jag vad du hade för bil och tänkte till igen.. haha, DET handtaget menade han..
men du har helt rätt, tack för tillägget!

/Stoffro

54 Inlägg
31 maj 2014
#5
WasteGate skrev:
hehe, det sitter små "sprintar" under dörren, dem skall du lossa,
Ljuset som sitter i sidan på dörren, eller där sitter ngn skruv me, du måste ta bort glaset för det.. Inga svårigheter, lossa allt, sen juckar du av skiten, köp en mekbok om volvo! värd varenda spänn!
Tråden är lite gammal men.
Hur menar han med Sprintarna?  Dom tre vita sprintarna längst under dörren som går "gunga" åt ena eller andra hållet?  Hur ska dom lossas?

2 266 Inlägg
31 maj 2014
#6
Superkissekatten skrev:
WasteGate skrev:
hehe, det sitter små "sprintar" under dörren, dem skall du lossa,
Ljuset som sitter i sidan på dörren, eller där sitter ngn skruv me, du måste ta bort glaset för det.. Inga svårigheter, lossa allt, sen juckar du av skiten, köp en mekbok om volvo! värd varenda spänn!
Tråden är lite gammal men.
Hur menar han med Sprintarna?  Dom tre vita sprintarna längst under dörren som går "gunga" åt ena eller andra hållet?  Hur ska dom lossas?
Mejsel och bryt ner dom ur hålen så att säga

svetsdiff !!!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
31 maj 2014
#7
Superkissekatten skrev:
WasteGate skrev:
hehe, det sitter små "sprintar" under dörren, dem skall du lossa,
Ljuset som sitter i sidan på dörren, eller där sitter ngn skruv me, du måste ta bort glaset för det.. Inga svårigheter, lossa allt, sen juckar du av skiten, köp en mekbok om volvo! värd varenda spänn!
Tråden är lite gammal men.
Hur menar han med Sprintarna?  Dom tre vita sprintarna längst under dörren som går "gunga" åt ena eller andra hållet?  Hur ska dom lossas?
Bänd ner med en mejsel. Finns inga skruv på en dörrsida. Endast om man har 760/taxihandtagen.

Förtydligad guide:

* bänd loss vita clips i underkant
* lossa röda lampglaset
*lossa clips till hamdtaget med mejsel, vrid 90grader och lyft/vicka loss plasten
*skjut högtalargallret framåt för att ta loss det

Har du elhiss och clås tar du nu tag i underkant och drar ut dörrsidan lite samt lyfter loss den.

Veven har ett täcklock som knäpps loss med liten mejsel. I hålet som nu syns sitter en torx eller stjärnskruv beroende på årsm
Låspluppen gängas loss om du ej har clås.

Hoppas detta var fullt begripligt...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

54 Inlägg
1 juni 2014
#8
DiwraZ skrev:
Superkissekatten skrev:
WasteGate skrev:
hehe, det sitter små "sprintar" under dörren, dem skall du lossa,
Ljuset som sitter i sidan på dörren, eller där sitter ngn skruv me, du måste ta bort glaset för det.. Inga svårigheter, lossa allt, sen juckar du av skiten, köp en mekbok om volvo! värd varenda spänn!
Tråden är lite gammal men.
Hur menar han med Sprintarna?  Dom tre vita sprintarna längst under dörren som går "gunga" åt ena eller andra hållet?  Hur ska dom lossas?
Bänd ner med en mejsel. Finns inga skruv på en dörrsida. Endast om man har 760/taxihandtagen.

Förtydligad guide:

* bänd loss vita clips i underkant
* lossa röda lampglaset
*lossa clips till hamdtaget med mejsel, vrid 90grader och lyft/vicka loss plasten
*skjut högtalargallret framåt för att ta loss det

Har du elhiss och clås tar du nu tag i underkant och drar ut dörrsidan lite samt lyfter loss den.

Veven har ett täcklock som knäpps loss med liten mejsel. I hålet som nu syns sitter en torx eller stjärnskruv beroende på årsm
Låspluppen gängas loss om du ej har clås.

Hoppas detta var fullt begripligt...
Grymt! Mycket bra förklarat! Önskar jag läste detta INNAN jag var där och rykte sönder alla clipsen roll


Sök