2631
Sök

Klippa b230F/FT/FK kabelhärva så kompakt som möjligt?

65 Inlägg
3 juni 2014
Trådstartare
#1
Tjenare!

Nu är det så att jag har i uppdrag av min bror blivit satt på att turbokonvertera hans "EPA" men skulle då behöva lite "För" info på hur man klipper ner en kabelhärva ifrån en turbobil...

Innan ni ger förslag som "byt motor" Nja, under tiden han satt inne och spelade hela dagar som 14åring så renoverade jag denna motorn helt ifrån grunden och satte i M-stakar och bytte till en B23botten då den skulle varvas så friskt så ville jag inte att han skulle ha sönder den och komma till mig gnällandes.

Eller "Använd nuvarande kabelhärva" Går inte det heller då när vi köpte 740in så satt det en B230E Motor i den med ett inte så funktionellt sprut på så nu är motorn helt mekanisk utöver kamaxellägesgivaren.

Det jag vill veta är alltså hur man tar kabelhärvan från, helst en turbobil, och klipper ner den så kompakt att man kan ha allting åtkomligt från vänster innerskärm (Alltså elcentralen så att säga) Men det är bara min fundering, vet ju inte om det går, tänkte att om man kopplar bränslepumpsreläet, spridarreläet, LMM och bränslebox och lambda borde man väl kunna köra den?

Man kan väl köra på mekanisk tändning på en turbo motor?

Tacksam för all info man kan få! smile

Volvo 940 Driftingprojekt
--------> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298928 <--------
Primär sponsor > Motornord <

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
3 juni 2014
#2
Annars tar man en Kabelhärva från en 240 med Lh2.4. Den har separat el för endast motorn, underlättar mycket. Förlänger kablarna till LMM och sätter i spridarmotstånd, och turbo boxar.
Senast redigerat av _Performance_ (3 juni 2014)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658


Sök