Uppdatering igen nudå efter en lång tids uppehåll...
Men det som är gjort nu är iaf att vänstra bakdämparen är utbytt (dämpare+fjäder) Sen gav jag då på mig vänster fram och de var där det hela stannade till.. Kåpmuttern som sitter på fjäderbenet hade nämligen rostat fast p.g.a damasken hade gått av i samma veva som fjädern hade knäckts så var tvungen att fixa fram en gasbrännare som inte va enklaste Men fick tag på en idag iaf så nu är muttern borta och jag väntar bara nu på damaskerna som ska komma på måndag, så nästa uppdatering blir då!
Här kommer lite bilder så får ni hade så gött så länge!
(ursäkta bildkvalitén, ska ta riktiga kameran tills på måndag.)
Har tyvärr inte fått några damasker ännu så de blir ingen uppdatering om dämpare idag! Utan istället får de bli om vinterfälgarna som äntligen är klara!
Dom äckliga plåtfälgarna
Eftersom jag inte uppdaterade något när jag satte ditt nya dämparen bak så slänger jag med ett kort på den nu på en gång också!
Första på plats bak!
Och fram, va lite bökigt att få ditt p.g.a att fjäderbenet sitter löst nu, men far va på plats å höll i!
Och nej jag ska inte köra med bultarna framme sådär! jag lovar, ska lacka dessa så snart som möjligt, men tror dämparna går först
Stay tuned! Nästa update blir när damaskerna är hemma, Förhoppningsvis imorgon!
Då kör vi på en lite längre uppdatering denna gång!
Nu är det endast en bakdämpare kvar sen är alla dämparna bytta, och fram var värst! Men kan ju bero på att vi vägrade att plocka bort fjäderbenet, så va lite kämpigt, men de vare värt
Ser inte så värst sänkt ut på bilderna men syns väl i verkligheten
Kör på lite bilder nudå! Kommentera gärna vad ni tycker å tänker angående hela bilen!
Vänster fram monterad å klar!
Påbörjat på höger fram
Denna lilla rackare var förvånansvärt lätt att dra loss, bara värmde på den lite grann och tog specialnyckeln å drog loss den, inget krångel med rörtång eller något som andra sidan, men har nog mycket med att damasken var i bättre skick på denna sida jämfört med den andra
Fjädern var knäckt även på denna sida vilket gjorde att dämparen stod väldigt snett som ni ser
Och där satt den! Monterad å klar! Gick väldigt fort på denna sida, var gjort på ungefär 1 timme av 2st med fjäderbenet och alla armar monterade ¨
Tog lite kort när bilen var ut ur garaget för att vändas å sedan backas in i garaget igen, alltså detta är innan den vart sänkt fram på båda sidorna!Lite suddiga tyvärr...
Och just nu så ser det ut såhär i garaget! Ska fixa klart det mesta imorn, lägga på lite förebyggande på fjäderbenet och lacka lite
Kommentera nu! Och stay tuned så hörs vi snart igen!