3437
Sök

Släcka service lampa- Volvo V70 -08

Whatever :)
1 652 Inlägg
13 juni 2014
Trådstartare
Tjo..

har googlat en stund och funnit och testat en del men inget verkar funka på min bil..

Är de någon som kanske kan förklara vad för fel jag gör?

1. I med nyckeln
2. Håller inne tripp
3. Trycker in start knapp - samt håller kvar tripp inne.
4. Ett pip kommer och " felkod " 162 eller 040.

Vad gör jag för fel? smile

Eller går det att göra smidigt genom VIDA?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

\m/(><)\m/
742 Inlägg
13 juni 2014
Under hela proceduren: Rör inga pedaler.
Sätt in nyckeldosan. Tryck en snabb gång på start-knappen. Radioläge.
Håll inne trippmätarens nollställningsknapp. Håll inne start-knappen. Håll inne de båda tills den gula I-symbolen börjar blinka. Släpp då tripp-knappen. Instrumentet kvitterar med ett "ding" att nollställning har utförts. Släpp start-knappen.

Från forumet på jagrullar.se och har funkat dom gånger jag har gjort det

Länk till nollställning på många modeller http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=46787
Senast redigerat av isso (13 juni 2014)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

1 652 Inlägg
14 juni 2014
Trådstartare
Okej, ja för det är ifrån de forumet jag hittat de på när jag googlar, men visst får detta pling, men får inte bort de. men får kolla mer på det i morgon.  Men ska testa de du skrev, men har de någon betydelse om den står på T1 eller T2?

isso skrev:
Under hela proceduren: Rör inga pedaler.
Sätt in nyckeldosan. Tryck en snabb gång på start-knappen. Radioläge.
Håll inne trippmätarens nollställningsknapp. Håll inne start-knappen. Håll inne de båda tills den gula I-symbolen börjar blinka. Släpp då tripp-knappen. Instrumentet kvitterar med ett "ding" att nollställning har utförts. Släpp start-knappen.

Från forumet på jagrullar.se och har funkat dom gånger jag har gjort det

Länk till nollställning på många modeller http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=46787

1 652 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
Testade med ditt förslag, och fick en trevligare pling och starta bilen efteråt och verkar som att Tid för Service är borta.. smile Så tackar

63 Inlägg
16 juni 2014
För att helt säkerställa att service lampan blivit nollställd så ska man ta ut ev. diagnos utrustning och stänga av tändningen och ta ut nyckeln i 5 minuter för att säkerställa att datan skrivs in rätt i styrenheten och lampan inte tänds igen.

1 652 Inlägg
17 juni 2014
Trådstartare
Okej, ja de verkar som att det är nollställt nu iaf, den har inte tänt sig sen jag fick de andra plinget i bilen.

gral skrev:
För att helt säkerställa att service lampan blivit nollställd så ska man ta ut ev. diagnos utrustning och stänga av tändningen och ta ut nyckeln i 5 minuter för att säkerställa att datan skrivs in rätt i styrenheten och lampan inte tänds igen.

Sök