23 juni 2014
Trådstartare
Hej,
Min E24 -86 dör när jag kör snabbt, över 130-140km/h. Detta har hänt två gånger nu. Första gången det hände så hackade det till precis innan, kändes som att jag förlorade kraft sedan la den av. Jag kunde starta den direkt och körde några hundra meter tills det hände igen och den här gången kunde jag inte starta den längre. Startmotorn gick runt men motorn hostade inte ens. Bilen har automatlåda så det gick inte snabbt när jag fick dras hem. Innan jag hoppade på tändningsproblem, kolla bensinpump osv fick jag för mig att testa start bilen med hjälp av startkablar, även om batteriet var ok. Bilen startade på en gång... Jag har mätt batteriet med olika last och varv och den verkar helt frisk så även generatorn. Nästa dag körde jag bilen utan några problem, körde ca 2 mil, stängde och startade utan problem. Sedan på vägen hem körde jag snabbare, än en gång omkring 140km/h och efter en liten stund dog den igen men kunde starta den med startkablar igen. Nu litar jag inte på att det inte händer igen, känner ni igen detta? Varför kan jag starta den med hjälp av startkablar när batteriet är helt? Kan det vara så att main eller bränslepumpsrelät är dåligt och blir resettad när man lägger på startkablar?