3082
Sök

Prog btr serie med original?

15 Inlägg
26 juni 2014
Trådstartare
#1
tjennare! börjar kortfattat från början.. köpte chip för ett bra tag sen, höjde laddet för mycket och blåste topppackningen.. åtgärda detta och sedan gick bilen torrt och hade små spikningar.. testade trycka ihop en org btr jag hade hemma, detta funka till viss del och då köpte jag progressiv som jag kopplade idag. kopplade helt enligt beskrivning och den startar å går men extremt dålig på låga varv (brutala spikningar?) å när turbon laddar sticker den som fan wink ska man koppla denna i serie med original istället för att få med lågvarven? eller hur går man till väga? enligt beskrivningen till malpassi btr:en skulle org bort. mvh johan

Forummoderator
26 341 Inlägg
26 juni 2014
#2
Var det en billig eller dyr BTR du köpte?

Edit: Och vad för bil är det de handlar om?
Senast redigerat av Mack (26 juni 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

15 Inlägg
26 juni 2014
Trådstartare
#3
oj helvete de glömde jag skriva.. xD volvo 940 ltt classic, den är köpt från kl för ca 1300 smile

8 250 Inlägg
26 juni 2014
#4
Har du ställt in rätt grundtryck i den nya btr'en?

Och sätt inte regulatorerna i serie - det tillför inget positivt.
Senast redigerat av Marlboroman (26 juni 2014)


15 Inlägg
26 juni 2014
Trådstartare
#5
har inte ställt något eftersom det står att det ''förmodligen'' inte ska behövas.. men de största problemet är varför den inte går med originalgrejerna när den är för tillfället helt otrimmad och laddar 0,5bar… men tror du det är värt ett försök på att skruva upp det lite? smile
tack för svar!

8 250 Inlägg
26 juni 2014
#6
Såvida inte den är förinställd från fabriken så m-å-s-t-e bränsletrycket kontrolleras och justeras in om man vill att motorn ska gå som den ska. Sen är ju inte progressiv btr något att sträva efter. Speciellt inte om man tänkt öka laddtrycket.

Går den inte som den ska när den är original så känns det ju som att byta btr inte är första steget i felsökningen. Kollat så att allt i tändning funkar som det ska? Bränslefilter? Motorn korrekt nollad efter bytet av topplockspackning? Provat med en annan lmm?


15 Inlägg
26 juni 2014
Trådstartare
#7
topppackningen är bytt på verkstad, är hyfsat ny inom detta med bilar så kan inte så mycket om det men har kännedom, tändningen skall vara bra, nybytta tändstift, dock inte fördelarlocket, lmm ser bra ut. dock har jag inte kollat bränslefilter, kanske bäst att börja där?? smile verkstaden sa att btr behövdes, inte nån direkt känd firma men känner han och folk brukar vara nöjda med hans arbete smile


Sök