Nu är gångjärnen klara, de är rejäla grejjer på säkert 2kg/st. Förhoppningsvis monteras de och huven i veckan om jag får hjälp, behöver vara minst 3 man för att inte skada lacken.
Vingen har legat på hyllan ett tag pga benen vart för korta. Vingen är från en 71-73 Mach1, men de har korta ben så vingen tar i fenorna. De benen jag har väntat på är till 69-70, lite högre. 71-73 vingen är lite bredare och passar bättre till en 67a så därför blev det lite plock och väntan.
1,5år!! innan den sitter på bilen.
Måttar in vart den ska sitta, rätt längd på benen. Olackad.
Borra lite då.
Slipad, lackad av Krille och slutligen monterad. Ställbar så blir nog att ja ställer den i linje med bilen sen.
Har monterat i tröskellisterna nu, själva monteringen var inte speciellt svår men när jag skulle sätta tillbaka sidostyckena till baksätet ficka jag kapa ur lite i nedre kanten för att alla nya kablar skulle få plats. Inget som syns nu när alla delar är tillbaka på sin plats.
Med detta meas att jag är klar med insidan av bilen för säsongen, eller iaf kommer jag inte att lyfta på mattan mer denna sommarn
De som jag har kvar för säsongen är att montera vingen, fälgarna, nya huvgångjärn. Till vingen saknas fortfarande "benen", däck måste inhandlas och likaså huvgångjärn.
Har monterat i tröskellisterna nu, själva monteringen var inte speciellt svår men när jag skulle sätta tillbaka sidostyckena till baksätet ficka jag kapa ur lite i nedre kanten för att alla nya kablar skulle få plats. Inget som syns nu när alla delar är tillbaka på sin plats.
Med detta meas att jag är klar med insidan av bilen för säsongen, eller iaf kommer jag inte att lyfta på mattan mer denna sommarn
De som jag har kvar för säsongen är att montera vingen, fälgarna, nya huvgångjärn. Till vingen saknas fortfarande "benen", däck måste inhandlas och likaså huvgångjärn.