Blir inte klok på detta och vet att många här är kunniga!
Har skaffat mig ett MS2 v3 med tändsteg och 4bars map sensor och kör wasted spark på en org b234f (Volvo motor)
bilen startar och går på tomgång och om jag ger gas sakta så kan jag varva upp men ger jag snabb gas dör den direkt..
och bilen startar i typ 2 sekunder om jag har map sensor inkopplad och sen dör den, har jag map sensorn urkopplad går bilen som jag beskriver ovan.
Det verkar precis som bilen inte fick soppa tänkte jag och ökade på lite och då stod den igång lite längre för att sedan dö, så jag ökade mer än det dubbla i req-fuel från 18.0 till 40.0
då gick bilen med map sensorn inkopplad men skulle inte påstå att den va körbar! Bara spotta och fräste.
Har jag map sensorn urkopplad och req-fuel på 18, tändningen är ställd på 10 grader och kollat med strobelampa att det stämmer, har även kollat tänd och bränsle mapparna och dom står på (bränsle 18 från 110kpa-30kpa) (tändning 10grader från 110-30kpa)
testade att suga i slangen till boxen för att se när den började dö och det va runt 74-70kpa :x
Hjälp skulle uppskattas, har tyvärr inte datorn här, men kan fixa msq filen imorgon om det behövs, tack på förhand// martin
Med map!
Utan map!