4705
Sök

Audi a6 2.4 Q. Airbag lampa blinkar i 10 sec.

25 Inlägg
1 juli 2014
Trådstartare
Tjena. Min airbag lampa blinkar när man startar bilen i 10 sec. Sen slocknar den. Jag har testat att släcka den men det går icke. Jag har även sökt felkoder men får ej upp några. Innan den började blinka så lös den hela tiden för att någon hade jordat på bältetshållaren bak. När jag tog bort jorden så började den att blinka istället. Nu får jag den dock inte att sluta blinka. Nån som har haft samma problem? Ska det vara så här? Vad säger dom på besiktningen? Jag ska besikta på tors..

5 131 Inlägg
1 juli 2014
Är det inte så enkelt att din passagerarairbag är urkopplad?
att den blinkar i 10sec brukar indikera på det smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
1 juli 2014
Är också inne på mb_puckens linje, årsmodell?

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

25 Inlägg
1 juli 2014
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Är det inte så enkelt att din passagerarairbag är urkopplad?
att den blinkar i 10sec brukar indikera på det smile

t_one21 skrev:
Är också inne på mb_puckens linje, årsmodell?

99- Kan vara att den är urkopplad. Inget dom nämnde när jag köpte bilen dock. Är det något man får en 2:a för på bes? Hur gör jag för att koppla tillbaks den?

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
1 juli 2014
Kika om du har ett vred i handskfacket alt mot dörren på passagerarsidan

Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |

25 Inlägg
1 juli 2014
Trådstartare
t_one21 skrev:
Kika om du har ett vred i handskfacket alt mot dörren på passagerarsidan

Hittar inget.. Kan det vara så att jag måste plocka ur allting ur handskfacket? Enligt instruktionsboken ska det sitta en i handskfacket.

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
1 juli 2014
brukar bara vara motsvarande ett tändningslås att vrida om med nyckeln, on/off, vänster sida. men om det dessutom står i instruktionsboken så borde det finnas där smile

25 Inlägg
1 juli 2014
Trådstartare
t_one21 skrev:
brukar bara vara motsvarande ett tändningslås att vrida om med nyckeln, on/off, vänster sida. men om det dessutom står i instruktionsboken så borde det finnas där smile

Hittar ingen.. Verkar vara en speciell modell jag har då den inte har någon färd dator heller som det står i instruktionsboken att det ska vara. Vi får väl se vad dom säger på bes på torsdag. Annars får jag väl lämna in den så dom får koppla in den igen.. smile Tack för svar.

Sök