Förmodligen "generatorn" som gjort sitt, eller mer troligt att kolen i laddningsregulatorn är utslitna, o laddningsrgulatorn sitter i regel i generatorn, kan säkert finnas undantag... Iaf det finns de som säger att om "kolen" blivit utslitna så måste generatorn bytas, med motiveringen att det är förmodligen djupa spår i kollektorn efter kolen. Min åsikt är att kontrollera kollektorns skick först, är spåren inte djupare än 3 mm så skulle jag trycka dit en ny regulator, är de djupare än så skulle jag se mig om efter en generator i bättre skick (skroten!) o montera den med ny regulator...Jag har med framgång monterat ny regulator/kol på en 30000 milad generator (ca 2 mm djupa spår i kollektorn), den gick 10000 mil till, sedan såldes bilen...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure