3590
Sök

MB 380 sel 83 problem med insprutning

97 Inlägg
14 juli 2014
Trådstartare
as topic, ke jetronic, bilen e lättstartad kall som varm, lite hög tomgång som dock sjunker ju varmare den blir för att stanna helt vid drifttemp(ingen tomgång alls), bilen går hela tiden lite oroligt på tomgång. har kollat det mesta, hjälp önskas, gärna av nån som har en liknande bil eller kunskap om detta systemet.

263 Inlägg
15 juli 2014
Vad har du kollat för något? KE jetronic är som känt för att när det bråkar så bråkar det ordentligt

Bjuuuu han!!

97 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
förmodar det e ke jet o inte k jet, sitter ju en databox med, k jet e ju känt för sin tillförlitlighet, men kanske mer problem på ke?? har kollat luftsliden o den verkar funka, alla vaccumslangar verkar hela, har mätt systemtrycket o haft sönder o kollat styrtrycksventilen, bilen har stått still i 10 år, vad jag minns gick den bra när den ställdes, men inte helt säker. skall kolla kammarna.

263 Inlägg
15 juli 2014
Det går ju att läsa simpla felkoder på KE jetronic. Annars är torra spruckna kablar till typ samtliga givare inte allt för ovanligt, jag hade 3 kortslutningar i min kabelhärva p.g.a kablarna gett upp.

Bjuuuu han!!

Sök