En S40 kan man göra mycket kul med. Jag har haft en själv. Ett tips är att spana in "torpis" här på garaget. Han är dessutom väldigt kunnig när det gäller just S40 och trim/ombyggnation.
För mer fart hade jag bytt hela systemet från turbon och bak, med racekatalysator och sedan gjort en riktig mappning istället för ditt chip.
Du kan även byta intercooler till en bättre och större, samt filter/luftintag. Enbart det kanske inte ger enorm skillnad men många bäckar små..
Sedan börjar vi komma in på dyrare eller iaf krångligare saker som att byta block och liknande.
Jag la ca 50.000 på delar och jobb till min S40, men sen var den bra
Bättre bromsar skadar inte heller och kan faktiskt bidra till ökad körglädje. Jag bytte till bättre belägg på min S40 (EBC greenstuff), och nu på min Bmw har jag just bytt skivor och skaffat EBC Redstuff och det blev stor skillnad. Du måste ju få stopp på kärran också
Sänkningssats för väghållning, och då menar jag kompletta dämpare/fhäderben och inte bara sänkfjädrar. Det ihop med lite nya bussningar och fjäderbensstag ger också lite annan känsla i bilen.
Fälgar kan jag rekommendera att du kollar på gummihuset.se eller statusfälgar. Båda har ganska snygga och billiga fälgar. På gummihuset kan du även se hur de blir på din bil i en fälgtestare.
Hoppas du fick några tips, men tänk på att väghållning och bromsförmåga är minst lika viktigt som en stor motor.