3513
Sök

Volvo s40 06 1.8F läcker in vatten i kupé.

3 Inlägg
9 augusti 2014
Trådstartare
Hej har problem då min bil läcker in vatten framifrån då det regnar. Rinner ner/in någonstans  bakom pedalerna  och vidare ner på golvet under mattor och stoppning.
Har lämnar in den på verkstad för felsökning, de hittade inga dräneringshål eller dylikt som var igensatta. Utan de sa nog att limmet i nederkant på  framrutan eventuellt hade släppt och vatten kom in på så sätt.
Rutan har aldrig bytts.

Kan detta stämma eller finns det några fler  saker jag bör kolla innan jag byter ruta? Blir ju dyrt om det visar sig att det inte är rutan det är fel på??

Stort tack på förhand!!

Philip.

6 121 Inlägg
9 augusti 2014
Hej!
Kan säkert stämma! Jag hade samma fel som du för ett år sedan, golvet på förarsidan på min Audi 100 Avant -89 var dyngsurt på vårvintern 2012! Massor av vattenfanns under mattan.
Misstänkte först läckage på ventilationselementet men ingen glykolsmak eller lukt fanns i vattnet så det felet kunde snabbt avskrivas.
I samma veva hade jag tänkt att byta vindruta då det fanns lite rost på vissa ställen runt rutans kant.
Bad glasmästaren att bara skära bort rutan och så blästrade och lackade jag där rutan suttit, det var i synnerhet mycket rost nere i vänstra hörnet där rutan suttit. Efter att jag blästrat och lackat och fått en ny ruta insatt så har det varit helt torrt!

Sök