Har bytt ut min m47 växellåda mot m90. Kör med enkelmassesvänghjul och special lamell. Men får inte kopplingen att koppla ur ordentligt. Har luftat ordentligt så pedalen känns bra.
Sätt att det finns olika hjälpcylindrar och slavcylindrar. Just nu sitter de hjälpcylinder från 940 med m47 och slavcylinder från m90. Kan det vara felet? Isf vilken ska det sitta?
Har ju också bytt till hårdare tryckplatta. Kan de vara original slangen från hjälpcylindern som inte klarar av trycket?
Hade samma problem förut, då var det att själva infästningen i huvudcylindern hade blivit oval. Där pedalen sitter med en sprint som trycker in huvudcylindern. Känn hur pedalen glappar, är det för mycket så fixa ny huvudcylinder. Annars kan du testa att lägga några brickor på klacken som gaffeln ligger på.
Hade samma problem förut, då var det att själva infästningen i huvudcylindern hade blivit oval. Där pedalen sitter med en sprint som trycker in huvudcylindern. Känn hur pedalen glappar, är det för mycket så fixa ny huvudcylinder. Annars kan du testa att lägga några brickor på klacken som gaffeln ligger på.
Har testat att byta cylinder men hjälpte tyvärr inte. Nån som vet om man måste justera eller shimsa lamelle4n när man kör djupasvänghjulet och m90?