3422
Sök

Volvo 740-88 byte till M90

127 Inlägg
17 juli 2014
Trådstartare
#1
Hej!

Har bytt ut min m47 växellåda mot m90.
Kör med enkelmassesvänghjul och special lamell.
Men får inte kopplingen att koppla ur ordentligt.
Har luftat ordentligt så pedalen känns bra.

Sätt att det finns olika hjälpcylindrar och slavcylindrar.
Just nu sitter de hjälpcylinder från 940 med m47 och slavcylinder från m90.
Kan det vara felet? Isf vilken ska det sitta?

Har ju också bytt till hårdare tryckplatta. Kan de vara original slangen från hjälpcylindern som inte klarar av trycket?

Eller har ni någon annan idé vad det kan vara?

Med vänlig hälsning Allse


169 Inlägg
17 juli 2014
#2
Hade samma problem förut, då var det att själva infästningen i huvudcylindern hade blivit oval. Där pedalen sitter med en sprint som trycker in huvudcylindern. Känn hur pedalen glappar, är det för mycket så fixa ny huvudcylinder. Annars kan du testa att lägga några brickor på klacken som gaffeln ligger på.

127 Inlägg
28 juli 2014
Trådstartare
#3
avse skrev:
Hade samma problem förut, då var det att själva infästningen i huvudcylindern hade blivit oval. Där pedalen sitter med en sprint som trycker in huvudcylindern. Känn hur pedalen glappar, är det för mycket så fixa ny huvudcylinder. Annars kan du testa att lägga några brickor på klacken som gaffeln ligger på.

Har testat att byta cylinder men hjälpte tyvärr inte.
Nån som vet om man måste justera eller shimsa lamelle4n när man kör djupasvänghjulet och m90?


169 Inlägg
12 augusti 2014
#4
Men har du kollat så infästningen på kopplingspedalen inte blivit något oval? Är det grejer från klracing?

127 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
#5
avse skrev:
Men har du kollat så infästningen på kopplingspedalen inte blivit något oval? Är det grejer från klracing?

Har löst problemet!!
Bytte slavcylinder med mindre innermått (alltså  längre slag)  smile


169 Inlägg
13 augusti 2014
#6
Okej härligt, blir ju samma grej som om man chimsar ut klacken som gaffeln vilar mot smile


Sök