3223
Sök

Byta från original till överliggande tryckrör

860 Inlägg
16 augusti 2014
Trådstartare
hej... jag undrar jag har ett överliggande tryckrör liggandes i källaren till min V70 2,5T....
blir det någon större effekt skillnad.... de ja har liggande är på typ 3 tum och är sugen på o sätta dit det då de e mkt snyggare...

sen undrar jag om att jag har ett komplett insug med gasspjäll som är 3 tum med... blir de bättre att sätta dit det mot att ha original insug med orginal gasspjället eller blir de bara apskit med att byta till större???
kanske låter dumt med mina frågor...

8 250 Inlägg
16 augusti 2014
Raka tryckrören är ju bättre, men ger ingen enorm (5-10hk) skillnad i effekt + att man får lite bättre svar på gasen eftersom man bygger bort en hel del rör och böjar.

Såvida du inte byggt om motorn rätt rejält så kommer det större spjället inte göra någon större skillnad. Den kan bli lite mer "nervös" och svara på minsta lilla förändring av öppningen på spjället.

860 Inlägg
16 augusti 2014
Trådstartare
okej.... ska ja skita i o byta insug med de stora gasspjället på o bara sätta dit tryckrören istället då??? för ja har 3tums gasspjäll på ett insug som ligger i källaren....

just nu väntar ja på o få hem lite längre slang då tryckröret va lite för kort på den delen mot turbon och lite för rakt så de tar i i framdelen. så de blir fixat nästa vecka. orkar inte lätta nästan 2700kr på ett köpt tryckrörs kitt när man kan få tag i billigare....

8 250 Inlägg
16 augusti 2014
mikael_86 skrev:
okej.... ska ja skita i o byta insug med de stora gasspjället på o bara sätta dit tryckrören istället då??? för ja har 3tums gasspjäll på ett insug som ligger i källaren....

Tryckrören är klart vettiga att montera för dem gör skillnad. Insuget hade jag skippat att byta, det finns annat som är vettigare att rikta uppmärksamheten mot om du inte siktar på att börja vässa rejält.

113 Inlägg
16 augusti 2014
köp SAAB igen...

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
16 augusti 2014
Rören på sin höjd. Spjällhuset ger dig faktiskt bara negativa parametrar i det hela omm man inte har gjort bra mycket mer med motorn.

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 augusti 2014
sabsthlm skrev:
köp SAAB igen...

Förklara vad du menar här och hur det hänger ihop med tråden.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök