3342
Sök

Xenon helljus slocknar efter 5-7 sekunder v70n -04

1 749 Inlägg
22 september 2014
Berryda skrev:
patrikke skrev:
Testa byt sida på ballasterna för att utesluta fel på den, sen gör du lika med lampan.

xeno95 skrev:
Låter som klena kablar, alltså för lite ström smile
Kopplat med reläsats eller rakt på bilens originalkontakter?

Testade att flytta ballasten och det blev samma sak på andra sidan. Då måste det vara fel på ballasten? Har kopplat till orginal kablarna..

Jag tippar på att ballasten är slut när den lyser så pass länge som den lyser.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

219 Inlägg
22 september 2014
Trådstartare
Mervolic skrev:
Berryda skrev:
Hur är det med sladdarna som går till "gamla" helljus plus och minus, ska dom till båda sidorna eller räcker det på bara en sida?
Är inte allt för bra på att löda, fungerar det med en skarvklämma? http://images.biltema.com/PAXToImageSer … arge/44036

Återkommer imorgon med resultat smile Tack för all hjälp.

Det räcker med en sida för helljusets plus och minus.

Skarvklämmor funkar ett tag i alla fall, vissa verkar hålla längre än andra.

Lycka till. smile

Stötte på ett problem, om jag ska jorda kabeln från reläsatsen i gamla helljus - vart ska jag då jorda nya xenonlampans - kabel?

patrikke skrev:
Berryda skrev:
patrikke skrev:
Testa byt sida på ballasterna för att utesluta fel på den, sen gör du lika med lampan.

xeno95 skrev:
Låter som klena kablar, alltså för lite ström smile
Kopplat med reläsats eller rakt på bilens originalkontakter?

Testade att flytta ballasten och det blev samma sak på andra sidan. Då måste det vara fel på ballasten? Har kopplat till orginal kablarna..

Jag tippar på att ballasten är slut när den lyser så pass länge som den lyser.

Testar med kablar och fungerar inte det blir det ny ballast, Vad kostar en ballast? Måste det vara likadana? Märke o.s.v.

Mvh Lindqvist

Sök