Värt att tänka på innan du väljer bil!
1. Vilka får jag köra med? Många bilmärken har egna klubbar som arrangerar träffar enbart deras märken får delta på.
2. Oavsett vad du köper så kommer du behöva några nödvändiga uppgraderingar på en gång, rdäck (10k), bromsklossar (minst 2k), stol och bälte (upp emot 10k). Dessa uppgraderingar gör så gryyyyymt mycket så lika bra att göra dom på en gång.
Så egentligen har du ju då bara max 50k att handla för...
bmw e36 328 tycker jag e ett väldigt bra val, 1200kg kommer du ner på bara genom att riva ur lite inredning. Ganska lätt och billigt att komma upp till 240 hk dessutom, då har du lika mycket effekt/hk som i en m3e46 typ
Diffbroms får du också på köpet - ett måste enligt mig! Bromsarna är också väldigt kompetenta, ett par riktigta belägg och hemmasnickrad bromskylning så är du hemma!
Vill du sen i framtiden börja drifta så är ju dessa motorer väääldigt populära att turbokonvertera!
Rekommendar att du köper en limo (sedan) framför coupe, vridstyvare och bättre karros (även snyggare enligt mig)
Finns en e36 compact med 328 motor till salu på blocket... VÄLDIGT mycket trackday (eller ren racing) bil för pengarna!