2475
Sök

Saab 9-5 Diesel glöder inte..

17 Inlägg
5 oktober 2014
Trådstartare
Har haft inne min Saab 9-5 2004 på Saab för felsök på att den troligen inte glöder då glödtråden inte tänds på instrumentpanelen och den har blivit lite svårstartad på mornarna när det ligger runt +-0 ute. Enligt Saab så är allt i sin ordning nu och det är bara att köra ca 3900kr fattigare. Men när jag vrider på tändningen så lyser inte glödsymbolen fortfarande... Kanske en dålig förklaring men är inte så haj på bilar men skulle gärna vilja ha hjälp att få reda på om allt är som den ska fats den är segstartad efter besöket på Saab...

17 Inlägg
5 oktober 2014
Trådstartare
Ska tilläggas att det bytes glödstifts relä på Saab oxå smile

390 Inlägg
5 oktober 2014
Tja! Har samma problem med min 9-3 SS 2,2 TiD-04. Givaren till tempen på kylvätskan hade sagt upp sig på min, detta gjorde att den inte glödde. Sen startade inte min ändå eftersom glödreläet är trasigt men det är ju en annan historia smile

17 Inlägg
6 oktober 2014
Trådstartare
Okej... Men om du vrider på tändningen så lyser inte glödtråden alls?? För det gör den inte på min men tempen går ju upp hmm

390 Inlägg
7 oktober 2014
Exakt samma fel på min, glödlampan tänds inte alls men tempmätaren fungerar. Dra ur kontakten från givaren så får du se om glödlampan tänder sig smile

Sök