2387
Sök

Volvo 940 -91 Blöddrar går oroligt.

64 Inlägg
12 oktober 2014
Trådstartare
Hallå!

Någon som vet felet kan vara när bilen blöddrar och böar när man gasar?

Den blöddrar och böar när jag trycker hårt på gasen men om jag trycker försiktigt så går den bra och när jag har varv på över 3k varv så går den som den ska.
Tack på förhand!

6 738 Inlägg
12 oktober 2014
låter som en trasig lmm. kolla vad du får för felkoder tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

64 Inlägg
12 oktober 2014
Trådstartare
Får felkoden om lmm'en. Men saken är den att jag har plockat ur motorn (i februari) sen stoppat i den och nu kommer felet, kan väl inte vara lmm'en som är paj då den funka innan motorn åkte ur? ;D

64 Inlägg
12 oktober 2014
Trådstartare
AndreMoberg skrev:
Får felkoden om lmm'en. Men saken är den att jag har plockat ur motorn (i februari) sen stoppat i den och nu kommer felet, kan väl inte vara lmm'en som är paj då den funka innan motorn åkte ur? ;D

Sen får jag väl felkoden på den för att jag kopplat ut den när motorn skulle ut sen inte raderat felkoderna. :p

Påstängd
1 197 Inlägg
12 oktober 2014
Byt lmm, ta bort felkoderna (Släcka lambdalampan) gör du lättast genom att plocka ur första säkringen och sen vrida på tändningen, då hör du inte soppapumpen som man annars gör. smile
Sen tillbaka med säkringen och starta, då lyser inte lampan längre!

64 Inlägg
12 oktober 2014
Trådstartare
siiimooon skrev:
Byt lmm, ta bort felkoderna (Släcka lambdalampan) gör du lättast genom att plocka ur första säkringen och sen vrida på tändningen, då hör du inte soppapumpen som man annars gör. smile
Sen tillbaka med säkringen och starta, då lyser inte lampan längre!

Lambdalampan lyser dock inte, kommit på felet nu. Glömde sätta dit kabeln till motortempgivaren. Ack så klantig man kan vara ibland ;D Så nu är alla felkoder raderad, och blickar 1-1-1 på både 2an och 6ans uttag. Men tack för snabba svar! smile

Sök