2719
Sök

Passat 1,8 1997 vänster bakdörr går inte att öppna

393 Inlägg
12 oktober 2014
Trådstartare
tjenare har en passat 1,8 liter från 1997 som vänster bakdörr inte går att öppna... jag tog bort dörrsidan innefrån och kollade lite och staget som håller i självaste låset till dörren sitter på en liten plastbit som är helt av.. hur öppnar man dörren utan att skada dörren?

finns det nån sorts av nödöppning på den?

den enda som e som jag
274 Inlägg
17 oktober 2014
Låser dörrlåset upp men det ej funkar att öppna varken innifrån eller utifrån så har låseneheten gått i baklås. Kolla om du inte kan peta på en spak i låset innuti dörren. Det brukar gå att komma åt om du drar bort skyddsplasten som är till för att förhindra inbrottsförsök.
Går inte detta så är det bara att ta ett spätt å hammare å slå sönder låsenheten tills dörren öppnar sig. Har slagit sönder ett 30-tal på jobbet och det är det enda som funakr.

Din dröm är min verklighet

393 Inlägg
17 oktober 2014
Trådstartare
nozzen skrev:
Låser dörrlåset upp men det ej funkar att öppna varken innifrån eller utifrån så har låseneheten gått i baklås. Kolla om du inte kan peta på en spak i låset innuti dörren. Det brukar gå att komma åt om du drar bort skyddsplasten som är till för att förhindra inbrottsförsök.
Går inte detta så är det bara att ta ett spätt å hammare å slå sönder låsenheten tills dörren öppnar sig. Har slagit sönder ett 30-tal på jobbet och det är det enda som funakr.

okej... ska prova de.. syrrans kille kollade på dörren nyligen och sa samma sak ... så vi ska göra ett försök och försöka få upp skiten utan att ta sönder skiten men förmodligen så får man ta släggaren och huggmejsel tongue sen köpa ny låskista

Sök