Hejsan! Kopplade in ett slutsteg för ett par veckor sedan och har haft batteriproblem sedan dess. Jag har kört både långa och korta sträckor, generatorn laddar batteriet till ~13.7V. Om jag sedan låter bilen stå över natten laddas batteriet ur. Jag misstänkte att den drog tjuvström så jag körde en längre resa, plockade bort pluskabeln till batteriet och lät den vara under natten. Nästa morgon startade den inte. Om jag fulladdar batteriet och inte rör det på 24h så sjunker spänningen till 12.67V. Blev lite rörigt men hoppas ni förstår.
Känns som att om jag kör korta sträckor är inte batteriet tillräckligt mottagligt för att laddas...
Hejsan! Kopplade in ett slutsteg för ett par veckor sedan och har haft batteriproblem sedan dess. Jag har kört både långa och korta sträckor, generatorn laddar batteriet till ~13.7V. Om jag sedan låter bilen stå över natten laddas batteriet ur. Jag misstänkte att den drog tjuvström så jag körde en längre resa, plockade bort pluskabeln till batteriet och lät den vara under natten. Nästa morgon startade den inte. Om jag fulladdar batteriet och inte rör det på 24h så sjunker spänningen till 12.67V. Blev lite rörigt men hoppas ni förstår.
Känns som att om jag kör korta sträckor är inte batteriet tillräckligt mottagligt för att laddas...
Tips och ideér? Skriv om ni vill veta nåt mer!!
Det är väl batteriet som är sopslut?
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
har du kollat så inte slutsteget lyser fast tändningen är avstängd?
Vettemannen skrev:
mwiechert skrev:
Hejsan! Kopplade in ett slutsteg för ett par veckor sedan och har haft batteriproblem sedan dess. Jag har kört både långa och korta sträckor, generatorn laddar batteriet till ~13.7V. Om jag sedan låter bilen stå över natten laddas batteriet ur. Jag misstänkte att den drog tjuvström så jag körde en längre resa, plockade bort pluskabeln till batteriet och lät den vara under natten. Nästa morgon startade den inte. Om jag fulladdar batteriet och inte rör det på 24h så sjunker spänningen till 12.67V. Blev lite rörigt men hoppas ni förstår.
Känns som att om jag kör korta sträckor är inte batteriet tillräckligt mottagligt för att laddas...
Tips och ideér? Skriv om ni vill veta nåt mer!!
Det är väl batteriet som är sopslut?
/Benny
Jag glömde säga att steget är helt bortkopplat och att felet kvarstår. Aldrig haft några problem innan.
Eftersom att felet uppstod efter inkopplingen av slutsteget så är det väl egentligen rimligt att misstänka någonting som drar tjuvström, men med tanke på att spänningen bara sjunker till 12,67 V efter ett dygn så är det knappast såna saker som orsakar problemet.
När du mätte att spänningen var 12,67 V efter ett dygn, hade du kopplat bort batterikabeln då?
Hejsan! Kopplade in ett slutsteg för ett par veckor sedan och har haft batteriproblem sedan dess. Jag har kört både långa och korta sträckor, generatorn laddar batteriet till ~13.7V. Om jag sedan låter bilen stå över natten laddas batteriet ur. Jag misstänkte att den drog tjuvström så jag körde en längre resa, plockade bort pluskabeln till batteriet och lät den vara under natten. Nästa morgon startade den inte. Om jag fulladdar batteriet och inte rör det på 24h så sjunker spänningen till 12.67V. Blev lite rörigt men hoppas ni förstår.
Känns som att om jag kör korta sträckor är inte batteriet tillräckligt mottagligt för att laddas...
Tips och ideér? Skriv om ni vill veta nåt mer!!
Det är väl batteriet som är sopslut?
/Benny
Är batteriet fulladdat och det sen inte går att starta bilen på morgonen för att det inte finns kräm kvar i batteriet, trots att det varit bortkopplat, så är det nog inte det minsta otänkbart att batteriet håller på att ge upp nej
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!