MoffeGreven skrev:Tjena.När jag nästan har fullt rattutslag till vänster så blinkar slitagevarnarlampan till och släcks då jag startar om bilen. Tog bort hjulena vänster o höger fram å hittade just inget misstänksamt, kanske bara kontakten som är dålig? Någon med idéer?Hur kopplar man bort slitagevarnarna på dessa bilar?Tackar på förhand.
Timol skrev:Klipp av och skarva ihop de två kablarna som går från kontakten till bromsbeläggen.
fredriq skrev:MoffeGreven skrev:Tjena.När jag nästan har fullt rattutslag till vänster så blinkar slitagevarnarlampan till och släcks då jag startar om bilen. Tog bort hjulena vänster o höger fram å hittade just inget misstänksamt, kanske bara kontakten som är dålig? Någon med idéer?Hur kopplar man bort slitagevarnarna på dessa bilar?Tackar på förhand.Har du tillgång till VAG-COM/VCDS kan du koda bort slitagevarnaren i kombiinstrumentet.
nozzen skrev:Jag jobbar med Vw bilar och jag gör som TIMOL skriver. Det kan inte kosta mer än 1 hjul ur och inmontera samt 5min klipp å skarvning. Ca 300:-