3523
Sök

Köpråd: Billig pendlarbil 30-50000

76 Inlägg
4 november 2014
Trådstartare
Behöver en enkel bil att pendla till o från jobbet med som ligger drygt 4mil bort.
Har förr haft Toyota Aygo som jag varit väldigt nöjd med, men tänkte även titta på lite alternativ.

Jag hade tänkt lägga någonstans mellan 30-50000 och självklart gärna så billigt som möjligt.

Bilen skall främst gå som pendlarbil till o från jobbet. Kommer att köra typ skogsvägar, så det är inte bara raksträckor att mata på.
Är ingen hejare på att meka själv med bilar, så det blir oftast verkstad som gäller om ngt behöver fixas.

Skall jag sikta på en småbil (typ Aygo, Peugeot 107, Citroën c1) som inte behöver ha gått så mycket eller skall man hellre titta på en mer "stabil" bil som då kommer att vara äldre och ha gått mer?

Tar tacksamt emot alla tips o funderingar.

408 Inlägg
5 november 2014
Alltså beror ju helt på om du har tänkt att använda bilen för andra körningar än pendel till jobb, affären och macken typ smile

För låga 30k kan man få en fin C1 exempelvis. Dom säljer bra pga att det är sparbössor.

Sen spar man övriga 16kkr till servicar, däck osv. Buffert med andra ord till bilen ;-)

EDIT-

Eller så vågar man på å byter sig till ett nytt märke bara för att ;-)
Senast redigerat av pompe90 (5 november 2014)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

1 193 Inlägg
5 november 2014
C1 ska man nog inte köpa om man kommer befinna sig någonstans utanför stan. Både med tanke på komfort och säkerhet. Den snäppet större C3an är redan långt bättre http://www.blocket.se/ystad/Citroen_C3_ … 21&w=3
Mycket starkare motor än någon C1 (och det härliga vridet från dieslar) och kör du mestadels 80-väg så går det att få ner den i 0,35. Skatten ligger på 1200:-
Fundera på det!

Sök