3540
Sök

Volvo 760 M50B25

10 Inlägg
9 november 2014
Trådstartare
Tja, har köpt mig en volvo 740 med m50b25 och ska turbokonvertera nu under vintern, någon som har ett bra koncept att dela med sig av? Ska ha ca 500whp!

Tack på förhand smile

135 Inlägg
17 november 2014
Finns väl tusen och åter tusen trådar och projekt om detta, den som söker skall finna.

Aldrig byggt en M50 själv, men en lagom stor turbo typ hx40, ett sprut med tillhörande givare och bb-lambda (megasquirt, vems osv), bättre blockpackning, egenbyggt eller köpt turbogrenrör (finns på alla möjliga sidor, ebay, aliexpress + åtskilliga svenska), värre koppling typ sachs 765, ~ 600cc spridare och en massa andra smågrejer så ska du hamna på rätt sida om 400hk gatmappat.
Snik med större lmm och sånt lall tycker jag inte verkar vara värt, skjutna blockpackningar, misständningar och halvt sönderspikade motorer.
Ingen expert på bmws hållbarhet men ska du ha 500 på hjulen så är det nog lämpligt att sätta i bättre stakar, men ska jag vara helt ärlig så tror jag att konceptet jag skrev ovan duger och blir över effektmässigt- du lär nog snarare ha problem att få ner dedär 150 ponnysarna extra i marken. smile
Kör hårt!

Sök