Jag hade tänkt göra iordning mina bromsok på min saab 9-5 vector -02. Det är ju så fult med rost på dom.
Visst det hade varit snyggt med nya men det tillåter inte min plånbok..
Jag hade tänkt att jag skulle använda svart eller silvrig hammarlack. Tänkte jag skulle ta bort det värsta av rosten med stålborste, sen måla på med hammarlacken. Det måste ju vara bra att använda eftersom den äter ju upp rosten och sen ger en hård yta som tål en hel del..
Någon som använt sig av detta eller någon som har ett annat tips..?
Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
Jag har målat bromsok förr med hammarlack, funkar kanon. Färgen kanske blir lite sliten men den sitter kvar.. Har precis beställt 2 komp okfärg till mina aluok. Får se om den är värd dom extra kronorna.
jag målade mina ok med med riktigt broms ok spray färg som ja penslade på ett antal gånger i höstas, men nu när ja bytte till sommar så målade ja skivorna med med hammarlack ej lagt upp nått kort på de än , men de blev jäkligt bra , slipper man rosten som syns ...Målade med svart
jag använde hammarlack det enda som jag tyckte var jobbigt är att torktid är så förbannat lång på hammarlack. Annars blev resultatet riktigt bra, bättre än väntat faktiskt.
Använd inte Hammarlack, det ser jättefint ut,, men det innehåller silikon,, fråga en billackerare,, och du får reda på varför.
mvh Tommy
Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
det bästa är om du slipar bort rost o skit helt ner till "järnet" sen lackar dom. Annars finns risk för att färgen kan släppa och risken är rätt stor att färgen du "lägger" på blir matt o tråkig. Ett litet tips bara. Annars finns det bromsoks färg på mekonomen. Kika där.
jag lackade mina ok nyligen (bilden finns på min sida) jag köpte bara motorlack (1 kompent) än så länge har det funkar skit bra, dock bara lackat 2 lager ska iaf lacka ett till snart
det bästa är om du slipar bort rost o skit helt ner till "järnet" sen lackar dom. Annars finns risk för att färgen kan släppa och risken är rätt stor att färgen du "lägger" på blir matt o tråkig. Ett litet tips bara. Annars finns det bromsoks färg på mekonomen. Kika där.
Lycka till!
5 bra skäl till att mekonomens färg suger
Bromsoksfärgen på mekonomen är totalt värdelös! 1, den fäster knappt, två dåligt med pigment vilket gör att den inte täcker. 3, den är dyr, 4, den ramlar av efter ett tag 5, allt annat är bättre!
Lycka till!
5 bra skäl till att mekonomens färg suger
Bromsoksfärgen på mekonomen är totalt värdelös! 1, den fäster knappt, två dåligt med pigment vilket gör att den inte täcker. 3, den är dyr, 4, den ramlar av efter ett tag 5, allt annat är bättre!
Du skriver att den är dyr. Vart råder du en att köpa? Tackar
man borde haka av dom och måla ett par svänga eller? har ju inget garage eller nått skulle vara smidigt om man bara lyfte bilen, haka av hjulet och skrapa lite sen måla på på 5 min
undrar om man ska ha rött eller gult? har silverfärg hemma som jag kan använda men gult kanske är lite häftigare