3270
Sök

Volvo v70 T5

6 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
hejsan jag har lite problem med t5an och skulle behöve lite tips på vad det kan vara.

1.Dör på tomgång efter ca 5 till 10 sek men med lite gas så håller han sig levande
2 går lite ojämt vid körning.

tacksam för alla svar.

Volvo V70 T5 sport

3 860 Inlägg
4 december 2014
SmiGol skrev:
hejsan jag har lite problem med t5an och skulle behöve lite tips på vad det kan vara.

1.Dör på tomgång efter ca 5 till 10 sek men med lite gas så håller han sig levande
2 går lite ojämt vid körning.

tacksam för alla svar.

Drar den tvjuvluft?
Känns den pigg trotts sin knackiga gång?

Vilken årsmodell på T5?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

4 822 Inlägg
4 december 2014
ingen motorelektroniklampa som lyser?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Tekniknörd
93 Inlägg
4 december 2014
Hade samma problem med min för något år sen, men min gick lite jämnt på tomgång. Då kan vara det elektroniska gasreglaget som är slut. Det går på några tusen att byta om man inte kan själv. Ganska vanligt fel på V, C, och S70 modellerna. Det kan också vara så att en av tändspolarna har gått sönder. Då går den ojämt på tomgång och går lite orent när man åker. En sådan brukar kosta lite över 700 spänn. Om det är det felet så byt alla när du ändå är på det. För går en sönder så brukar alla gå lite efter hand. Så var det för mig.
Senast redigerat av rodieki (5 december 2014)

6 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
tack för svar det hjälpte men har ännu ett problen.
jo det är så att jag råkade få sladd in i en kant som finns på gång vägar i ganska hög fart.
och sedan kändes det som om högerbakhjul satt löst hela bakdelen var ostabil och gick som den ville några tips på vad det kan vara ?

Volvo V70 T5 sport

Forummoderator
26 365 Inlägg
8 december 2014
SmiGol skrev:
tack för svar det hjälpte men har ännu ett problen.
jo det är så att jag råkade få sladd in i en kant som finns på gång vägar i ganska hög fart.
och sedan kändes det som om högerbakhjul satt löst hela bakdelen var ostabil och gick som den ville några tips på vad det kan vara ?

Vad var felet på ursprungsfrågan till att börja med?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
fel kopplad dump och fick i sig tjuvluft.

Volvo V70 T5 sport

4 476 Inlägg
8 december 2014
kan vi veta vad som är löst på din bil? du får nog kolla själv först o återkomma.

Sök