Så blev det ett par småsvängar ut i bryggeriet igen.
I den här miljön skruvar jag nu för tiden. Trångt men gratis. Gäller bara att planera hur man ska lägga upp jobben när ytan är liten och bilen står utomhus.
Blev riktigt dyngförkyld efter helgen och låg i sängen i stort sett hela måndagen. Men så frammåt kvällen masade jag mig iväg över gården och ut. Efter att ha haft bromsoken liggande i avfettning några dagar gick dom att få skapligt rena.
Borstade rent dom ordentligt och maskerade upp dom och blåste på en värmetålig grundfärg för att skydda dom mot framtida rostangrepp. ska ju bli en extra bruksbil är tanken
Efter att färgen torkat så penslades oken med svart bromsoksfärg. Vade svart avviker från orginalets silver för att det inte ska synas så väl att de blir skitiga av bromsdamm.
Nästa steg blir att montera ihop oken med nya tätningar som anlänt från tyskland. Inte illa att få hem delar till en 46 år gammal bil på 3 dagar.
Nästa del till genomgång kommer bli växellådan men det lär ta några dagar innan jag börjar med den. Ska iväg i morgon och kolla på en gammal snöskoter med lite reparationsbehov så jag har något att åka på i vinter.
Kommer förresten ha en uppsättning tätningar till oken på Audi 60 över om någon skulle vara i behov av den.