Undrar hur bred är en volvo 850 om man mäter Från ena sidospegeln till den andra? Samt hur bred är en saab 9000 om man mäter likadant? Frågar pga suget efter en volvo 850r vaknat till liv och har garage där min saab 9000 får plats och volvon ska självklart EJ anv på vintern:) tacksam för svar
Har haft 2 st 855r och den sista var ett jäkla misstag att jag sålde. Gick som en dröm i motor o låda. Bytte alla fästen till poly och vilken resonans från 5an då jag hade 3" ferrita downpipe och resten 2,5". Så en R med renoverad motor eller lågt miltal och mellan årsm 95-00 står på min önskelista. 😉
Det beror på. Jag jobbar med att montera garageportar, och har sett ganska många exempel där kunden har fått backa in på detta vis. Garaget kan vara bredare innanför porthålet, i många fall. Har varit och monterat i ett garage där porten var 225 cm bred, men garaget var invändigt över 350 cm brett.
Nu vet jag inte hur det ser ut i TS garage, men visst kan det vara som du säger. Väggen kanske går längsmed porthålets öppning också, och då blir det ju svårare...