3447
Sök

ställa laddtrycket i 200sx s14 !

SR20 Spirit
335 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
#1
Hej, jag undrar hur mkt kan man krama ur en T25:a om den skall hålla och inte direkt tänkt att behöva bytas ? annan IC är nödvändigt om man ställer upp laddtrycket ? eller hur mkt kan man ladda utan att behöva byta IC'n ? nåt annat som behöver göras ?

Alla svar är intressanta!
big_smile


Bilmekaniker
274 Inlägg
14 maj 2007
#3
du kan öka laddtrycket om du klipper slangen mellan turbon och wastegaten och sätter i en t-koppling där med en liten strypning så ökar du laddtrycket.

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

SR20 Spirit
335 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
#4
Fredrik89 skrev:
du kan öka laddtrycket om du klipper slangen mellan turbon och wastegaten och sätter i en t-koppling där med en liten strypning så ökar du laddtrycket.

Jo de vet jag ^^ men hur mkt kan man ladda så att bilen håller och inte behöver byta IC ? tongue


Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
15 maj 2007
#5
Jag skulle inte ladda ett hekto mer innan jag bytt IC, soppapump, avgassystem och oljekyl.
När det är bytt: Ladda 0.95 och gasa så mkt du orkar.


Fartygsingenjör
550 Inlägg
15 maj 2007
#6
Skulle höra mig för på www.200sx.nu då det finns mer kunskap om den aktuella bilmodellen där och inte en massa glada amatörer med knasiga ideer och vilda gissningar smile
Senast redigerat av wrapman (15 maj 2007)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

727 Inlägg
16 maj 2007
#7
sitter väl t25/t28 i s14, tål lite mer än en ren t25:a och som de andra skrivit, att uppgradera dessa uppraddade grejer är ett måste om du ska ställa på trycket och vill ha en hållbar motor, när turbon till slut rasar så byter du även den samt grenrör til större å så är även du igång med seriös trimning cool

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
16 maj 2007
#8
Frayze skrev:
sitter väl t25/t28 i s14, tål lite mer än en ren t25:a...

Så sant som det är sagt, sitter t25/28 i S14.Turbon har samma turbinstorlek och samma storlek på avgashuset som S13, men den har större kompressorhjul och kompressorhus.
Klarar som sagt av att pumpa för lite mer effekt än t25:an som sitter i S13. Däremot börjar den pumpa varmluft över 0.95bar precis som t25:an, så rent effektmässigt är det ingen större mening att ladda mer än så med originalturbon på en S14.


29 Inlägg
16 maj 2007
#9
rör inte laddtrycket utan att iaf byta ic + avgas och bränslepump, oljekyl behöver du bara om du kör som en dåre smile Man klarar iaf 3-4 varv på mantorp utan att den stiger aldelles för högt. Men utan att byta avgas och ic är det lönlöst att höja laddtrycket orginal dp + fp orkar inte flöda mycket mer än orginal. Kör inte på bonntrims grejer utan skaffa istället en riktig boostcontroler så du har full koll på laddet


Mvh Richard
Senast redigerat av kabel87 (16 maj 2007)


Sök