Besiktade min 244 -88 idag. Fick bla. en tvåa som löd: Kontrollampa dimbakljus ur funktion. Har aldrig hört att man får tvåa på att knappen inte lyser, för någon annan kontrollampa för denna funktion finns inte. Någon annan? Känns lite småskumt.
Besiktade min 244 -88 idag. Fick bla. en tvåa som löd: Kontrollampa dimbakljus ur funktion. Har aldrig hört att man får tvåa på att knappen inte lyser, för någon annan kontrollampa för denna funktion finns inte. Någon annan? Känns lite småskumt.
Näe dåså, då har dom väl skrivit rätt!! Alla kontrollampor ska fungera om jag inte minns fel. Hur ska du annars se om du har dimbakljuset på eller inte?
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Näe dåså, då har dom väl skrivit rätt!! Alla kontrollampor ska fungera om jag inte minns fel. Hur ska du annars se om du har dimbakljuset på eller inte?
/Benny
Ok. Har aldrig åkt på det tidigare trots samma fel på andra bilar. Då har man lärt sig något nytt.
/Benny
Ok. Har aldrig åkt på det tidigare trots samma fel på andra bilar. Då har man lärt sig något nytt.
Dom märkte nog inte detta fel dom gångerna isf.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Höll på att få det på mercan men han tyckte att det var lätt fixat. Funkar dimbakljuset måste kontrollampan funka. Till mig sa han att ja antingen kunde fixa lampan eller ta bort lampan i dimbakljuset. Om dimbakljuset behöver funka vet jag ej. Men enligt min besiktningsman gick det bra att besikta utan
Kan tillägga att kontrollampa utan dimljus också går bra.
Ett av mina dimljus hade kraschat glas så jag kopplade ur båda två inför besiktningen. Kontrollampan fungerade dock fortfarande, men dom var så nöjda ändå på besiktningen. Jag påpekade speciellt att jag kopplat ur ljusen inför besiktningen, så det var inte så att dom missat nåt.
Ja, det här verkade ju vanligt ändå. Får tänka på det i fortsättningen. Lustigt nog påpekades inte att varningslampan för bromskretsbortfall inte funkar på läge II, men dimljusknappen ska det gnällas på .