2656
Sök

Lustig 2:a på bes.

313 Inlägg
29 december 2014
Trådstartare
Besiktade min 244 -88 idag. Fick bla. en tvåa som löd: Kontrollampa dimbakljus ur funktion.
Har aldrig hört att man får tvåa på att knappen inte lyser, för någon annan kontrollampa för denna funktion finns inte. Någon annan? Känns lite småskumt.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
29 december 2014
Shotgun-Vix skrev:
Besiktade min 244 -88 idag. Fick bla. en tvåa som löd: Kontrollampa dimbakljus ur funktion.
Har aldrig hört att man får tvåa på att knappen inte lyser, för någon annan kontrollampa för denna funktion finns inte. Någon annan? Känns lite småskumt.

Näe dåså, då har dom väl skrivit rätt!! Alla kontrollampor ska fungera om jag inte minns fel. Hur ska du annars se om du har dimbakljuset på eller inte?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

498 Inlägg
29 december 2014
Åkte på samma när jag hade min 240. Så det stämmer.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

313 Inlägg
29 december 2014
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Shotgun-Vix skrev:

Näe dåså, då har dom väl skrivit rätt!! Alla kontrollampor ska fungera om jag inte minns fel. Hur ska du annars se om du har dimbakljuset på eller inte?

/Benny

Ok. Har aldrig åkt på det tidigare trots samma fel på andra bilar. Då har man lärt sig något nytt.

313 Inlägg
29 december 2014
Trådstartare
SLG skrev:
Åkte på samma när jag hade min 240. Så det stämmer.

Tack. Då vet man det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
29 december 2014
Shotgun-Vix skrev:
Vettemannen skrev:
Shotgun-Vix skrev:

/Benny

Ok. Har aldrig åkt på det tidigare trots samma fel på andra bilar. Då har man lärt sig något nytt.

Dom märkte nog inte detta fel dom gångerna isf.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 127 Inlägg
29 december 2014
Höll på att få det på mercan men han tyckte att det var lätt fixat.
Funkar dimbakljuset måste kontrollampan funka. Till mig sa han att ja antingen kunde fixa lampan eller ta bort lampan i dimbakljuset. Om dimbakljuset behöver funka vet jag ej. Men enligt min besiktningsman gick det bra att besikta utan smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

1 450 Inlägg
29 december 2014
För mig har dom aldrig nånsin ens kollat om den funkar på mina bilar

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

5 198 Inlägg
31 december 2014
funkar dimljuset ska kontrollampan funka,,,, men dimljus är inget måste

326 Inlägg
31 december 2014
gamlingen skrev:
funkar dimljuset ska kontrollampan funka,,,,

Kan tillägga att kontrollampa utan dimljus också går bra.

Ett av mina dimljus hade kraschat glas så jag kopplade ur båda två inför besiktningen. Kontrollampan fungerade dock fortfarande, men dom var så nöjda ändå på besiktningen. Jag påpekade speciellt att jag kopplat ur ljusen inför besiktningen, så det var inte så att dom missat nåt.

313 Inlägg
1 januari 2015
Trådstartare
Ja, det här verkade ju vanligt ändå. Får tänka på det i fortsättningen.
Lustigt nog påpekades inte att varningslampan för bromskretsbortfall inte funkar på läge II, men dimljusknappen ska det gnällas på wink.

313 Inlägg
1 januari 2015
Trådstartare
Nä den funkar nu. Hittade en t-5 lampa i mittkonsolen. Har inte kopplat bort dimljuset.
Senast redigerat av Shotgun-Vix (1 januari 2015)

Sök