3440
Sök

chippa en impreza wrx

259 Inlägg
12 augusti 2006
Trådstartare
Tjena någon som vet om man kan chippa en impreza wrx??
Jag har hört att dom inte tål det iaf.

17 Inlägg
3 oktober 2006
Du kan men bör inte chippa en Impreza. Ett bättre alternativ är individuell mappning av styrboxen. Detta görs med Ecutek i Sverige av antingen JRM eller Trollspeed.

Det kostar ca. 10k med mappning. Licensen som kostar ca. 7 (tror jag) har du sedan kvar och kan mappas om för alla förändringar du kan tänkas göra i framtiden.

Mvh
Peter

RS
886 Inlägg
23 maj 2007
p_ilis skrev:
Du kan men bör inte chippa en Impreza. Ett bättre alternativ är individuell mappning av styrboxen. Detta görs med Ecutek i Sverige av antingen JRM eller Trollspeed.

Det kostar ca. 10k med mappning. Licensen som kostar ca. 7 (tror jag) har du sedan kvar och kan mappas om för alla förändringar du kan tänkas göra i framtiden.

Mvh
Peter

Så om man gör nån ändring, tex turbobyte, och måste mappa om så tar dom inget för det?

Focus RS

17 Inlägg
24 maj 2007
Bostrom skrev:
p_ilis skrev:

Mvh
Peter

Så om man gör nån ändring, tex turbobyte, och måste mappa om så tar dom inget för det?

Den tid det tar att mappa bilen på nytt tas betalt för (om man inte fått en väldigt bra deal.. wink).

Licensen behöver man bara köpa en gång.

Mvh
Peter

Sök