2472
Sök

760 t5 - 1982 Motorn är sjukt nära på att starta, men de räcker inte till... (film)

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
16 januari 2015
Rör sig varvräknare när du kör startmotorn?

1 711 Inlägg
16 januari 2015
2wD skrev:
Tumbleweed skrev:
Jag har varit med om liknande, och det var kam givaren som plötsligt tappade trigger signal..

vad gjorde du för att åtgärda problemet då ?

Vi fick byta givaren..
Vet inte varför den la av, men den tände lite men ville liksom inte hoppa igång

72 Inlägg
17 januari 2015
Trådstartare
Ganska säker på att jag hittat felet ! Kamaxelgivaren är det som jag misstänker har gett upp, för han startar medans man knackar på givarn, problemet är att undre bulten är helt körd, (t40 torx) och jag får inte bort den, man får ju max in en hand bakom så de är fan inte de lättaste.

Ska ge allt en chans till i morgon, annars tror jag att jag säljer jag fanskapet för en billig peng för jag orkar fan inte lyfta motor för å plocka bort en yklig jävla torx...

mvh

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

466 Inlägg
17 januari 2015
2wD skrev:
Ganska säker på att jag hittat felet ! Kamaxelgivaren är det som jag misstänker har gett upp, för han startar medans man knackar på givarn, problemet är att undre bulten är helt körd, (t40 torx) och jag får inte bort den, man får ju max in en hand bakom så de är fan inte de lättaste.

Ska ge allt en chans till i morgon, annars tror jag att jag säljer jag fanskapet för en billig peng för jag orkar fan inte lyfta motor för å plocka bort en yklig jävla torx...

mvh

då kommer jag o köper den cool

72 Inlägg
17 januari 2015
Trådstartare
skanepiraten skrev:
2wD skrev:

mvh

då kommer jag o köper den cool

Bra de, kommer släppa han för 25 - 30 isf...
skicka ditt nr i pm så hör jag av mig om de blir aktuellt med försäljning wink

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

699 Inlägg
18 januari 2015
Vet inte hur det är med orginalsprutet, har Nira i3+ på min.. Min kamaxelgivare var oxå paj så bilen startade inte... Drog ur kontakten till givaren å då startade den enda smile

Bilgalen elektriker :)

Sök