2167
Sök

Provkörning Av Audi R8 (23/5)

Audi | Nybilar
51 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
Det räcker nog med att säga att jag är kär...R-tronic lådan var skithäftig! Bilen var otroligt lättkörd men lådan va lite bråkig...Fantastiskt ljud! Märks att Audi har nått ett nytt segment när det gäller bilar!

MAH! Ge mig!big_smile

// Tottnass

645 Inlägg
24 maj 2007
Låter som att de va en kul upplevelse men de är tyvärr för lite information och bilder i denna tråd för att göra den hyffsat intressant. Tyvärr. sad

Audi | Nybilar
51 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
M1cha skrev:
Låter som att de va en kul upplevelse men de är tyvärr för lite information och bilder i denna tråd för att göra den hyffsat intressant. Tyvärr. sad

Rättning:

Provkörning: Audi R8 R-tronic

Bilen är ganska lättkörd förutom det vanliga med väldigt låga bilar så måste man tänka efter mer än vanligt när de gäller o köra över vägbulor eller om man tvingas köra i brunnslock!

Dock är bilen svår att köra lungt med! Även om det är kraftig skillnad mellan vanliga D och att ha sportknappen aktiverad så varvar den ordentligt i vanliga D-läget vilket inbjuder till gasning.

Känslan med sportläget aktiverat är faktiskt väldigt brutal när man kliver på gasen. Fullt pådrag och bilen liksom smäller av och smäller på kraften mellan växlarna och det vrålar riktigt mysigt!

Bromsarna är ordentligt tilltagna och det behövs för bilen ...

Inget vindbrus alls nästan!

Ett minne för livet!

smile

// Tottnass

289 Inlägg
25 maj 2007
Hur lyckade sdu få denna fina äran? känns som att även fast jag kommer med min S60R inte skulle få chansen att provköra denna bilen.. sad

Audi | Nybilar
51 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Gatzone skrev:
Hur lyckade sdu få denna fina äran? känns som att även fast jag kommer med min S60R inte skulle få chansen att provköra denna bilen.. sad

Ren tillfällighet...God vän som jobbar med märket! Jag var avundsjuk på mig själv efter provkörningen!big_smile...jag ville bjuda alla jag känner på en provtur! dessvärre hade jag inte den tiden!

// Tottnass

289 Inlägg
25 maj 2007
tottnass skrev:
Gatzone skrev:

Ren tillfällighet...God vän som jobbar med märket! Jag var avundsjuk på mig själv efter provkörningen!big_smile...jag ville bjuda alla jag känner på en provtur! dessvärre hade jag inte den tiden!

Okej, du har det bra du smile Får göra ett försök med lönekuveret och se vad dem säger om det hela.. annars får jag väl nöja mej med s eller rs modellerna tonguetongue

Audi | Nybilar
51 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Gatzone skrev:
tottnass skrev:
Gatzone skrev:

Okej, du har det bra du smile Får göra ett försök med lönekuveret och se vad dem säger om det hela.. annars får jag väl nöja mej med s eller rs modellerna tonguetongue

Absolut!...jag jobbar själv med märket så jag ska ge dig lite tips...ställ dig i kö nu=D det är väntetid till hösten 2009 big_smile

// Tottnass

289 Inlägg
25 maj 2007
tottnass skrev:
Gatzone skrev:
tottnass skrev:

Absolut!...jag jobbar själv med märket så jag ska ge dig lite tips...ställ dig i kö nu=D det är väntetid till hösten 2009 big_smile

Exakt vad jobbar du med inom märket? Kö, menar du enbart för provkörning, eller att få sig ett ex utav bilen på R8:an eller RS/s modellerna?

Audi | Nybilar
51 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Gatzone skrev:
tottnass skrev:
Gatzone skrev:

Exakt vad jobbar du med inom märket? Kö, menar du enbart för provkörning, eller att få sig ett ex utav bilen på R8:an eller RS/s modellerna?

Kö för att få sitt exemplar av R8...S och RS modeller är de annat med..dem har mer normal leverans tid! Jag har jobbat som leverans man = Tagit emot kunder, avslutat affärer, gjort leveransen av bilarna när jag presenterar och går igenom bilens utrustning osv..funktioner ...Nu har jag för tillfället mer av ett hallvärdsarbete...jobbar med lite diverse och leveranstjänsten tog slut!

// Tottnass

45 Inlägg
25 maj 2007
Fan va gött själv har man bara sett den utställd hos audi under wörthersee tour.. vi mötte den en kväll ute på vägen med smile

Golf spelar man inte...Golf kör man =)
Tyskstuk.se

289 Inlägg
25 maj 2007
tottnass skrev:
Gatzone skrev:
tottnass skrev:

Kö för att få sitt exemplar av R8...S och RS modeller är de annat med..dem har mer normal leverans tid! Jag har jobbat som leverans man = Tagit emot kunder, avslutat affärer, gjort leveransen av bilarna när jag presenterar och går igenom bilens utrustning osv..funktioner ...Nu har jag för tillfället mer av ett hallvärdsarbete...jobbar med lite diverse och leveranstjänsten tog slut!

Ja okej, det låter ju riktigt trevligt smile Härligt att du fick chansen att prova R8:an iaf smile Jag funderar skarpt på att investera i en RS4: den nya modellen, jag tycker designen är riktigt läcker tongue hur är dom att köra? tongue

Audi | Nybilar
51 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Gatzone skrev:
tottnass skrev:
Gatzone skrev:

Ja okej, det låter ju riktigt trevligt smile Härligt att du fick chansen att prova R8:an iaf smile Jag funderar skarpt på att investera i en RS4: den nya modellen, jag tycker designen är riktigt läcker tongue hur är dom att köra? tongue

Ja den är jävligt het faktiskt! Jag har kört Avanten ett par gånger och den är riktigt trevlig o köra! Den har ju ett mer jämt drag över hela varvregistret förutom att man märker en kraftig skillnad från 6000-drygt 8000 varv då det blir som nästan en turboeffekt! ...Skönt ljud! Dock måste ju ju varva som en galnin för att det ska vara riktigt brutalt då! Men lätt en Avant! Mycket härligt!

// Tottnass

289 Inlägg
25 maj 2007
tottnass skrev:
Gatzone skrev:
tottnass skrev:

Ja den är jävligt het faktiskt! Jag har kört Avanten ett par gånger och den är riktigt trevlig o köra! Den har ju ett mer jämt drag över hela varvregistret förutom att man märker en kraftig skillnad från 6000-drygt 8000 varv då det blir som nästan en turboeffekt! ...Skönt ljud! Dock måste ju ju varva som en galnin för att det ska vara riktigt brutalt då! Men lätt en Avant! Mycket härligt!

Jag får se ifall audiförsäljarna neråt Göteborg har någon RS på lager som man kan få prova, så gör jag mej av med r:en då isf tongue  är grymt sugen, min gamla chef köpte sig den gamla rs4:an helt ny och trimmat den, den går utav helvete tonguetongue

Audi | Nybilar
51 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Gatzone skrev:
tottnass skrev:
Gatzone skrev:

Jag får se ifall audiförsäljarna neråt Göteborg har någon RS på lager som man kan få prova, så gör jag mej av med r:en då isf tongue  är grymt sugen, min gamla chef köpte sig den gamla rs4:an helt ny och trimmat den, den går utav helvete tonguetongue

okej! Ja men åk dit o se till så du får provköra! smile Om du inte köper den så måste ju du ju iallafall provköra om det finns möjliget!big_smile...Gamla RS4an har ju en helt annan gång! Den har sin charm precis som nya RS4 har sin!..Längtar efter Nya RS6!

// Tottnass

289 Inlägg
25 maj 2007
Ja precis, men frågan är hur länge det kommer att dröja till jag tar och trimmar rs4:an om jag skulle köpa den tongue S60R:en hade jag i 2 veckor innan det åkte in för trimning och avgassystem tongue Ja precis, mär kommer nya RS6.:an?

Audi | Nybilar
51 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Gatzone skrev:
Ja precis, men frågan är hur länge det kommer att dröja till jag tar och trimmar rs4:an om jag skulle köpa den tongue S60R:en hade jag i 2 veckor innan det åkte in för trimning och avgassystem tongue Ja precis, mär kommer nya RS6.:an?

jaa smile fast...den har ju inte riktigt samma förutsättningar ändå? Trimmässigt..eller det kostar väl bra många fler slantar att trimma en bil utan turbo? Jag har mindre koll på det området faktiskt!roll...RS6...slutet av året/årsskiftet tror jag! Q7 W12 TDI i höst ..A5/S5 nu snart...sen ligger lite annat smått o gott o väntar big_smile

// Tottnass

Sök