Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Jag är nog ändå ute efter en som man kan sänka ner i golvet så får man mycket mer golvyta när den inte används. En 2 pelar lyft är inte fel men hur ofta behöver man en sådan egentligen. Sen tar de mer plats med ju.
går ju att sänka ner en sådan här lyft åxxå,kapa hål i golvet,gräv ur lite grus,gjut ett nytt golv i hålet,men glöm inte en dränering,vatten o snö kommer ju att rinna ner i gropen..men man får ta bort uppkörningsramperna,dom korta svarta på bilden
går ju att sänka ner en sådan här lyft åxxå,kapa hål i golvet,gräv ur lite grus,gjut ett nytt golv i hålet,men glöm inte en dränering,vatten o snö kommer ju att rinna ner i gropen..men man får ta bort uppkörningsramperna,dom korta svarta på bilden
Nybygge isf. Tänkte ha lite lutning i det med en "kopp"längst ner som man har en gränslägesgivare och en pump som pumpar ut det utanför garaget om det skulle bli så mycket.
Låglyft / saxlyft är vad du är ute efter. Såhär ser den som zzr länkar till ut "i drift". Kan dock lyfta bilen upp i taket med den, men har sjukt lågt i tak.
Låglyft / saxlyft är vad du är ute efter. Såhär ser den som zzr länkar till ut "i drift". Kan dock lyfta bilen upp i taket med den, men har sjukt lågt i tak. http://i55.photobucket.com/albums/g122/ … d545a8.jpg
hur mycket markfrigång har du under bilen då
Tar den inte sönder sparklådorna? Mina sparklådor går ju ner med en dubbelplåt så det är ju den som tar all kraft innan övriga golvet möter upp,
Låglyft / saxlyft är vad du är ute efter. Såhär ser den som zzr länkar till ut "i drift". Kan dock lyfta bilen upp i taket med den, men har sjukt lågt i tak. http://i55.photobucket.com/albums/g122/ … d545a8.jpg
hur mycket markfrigång har du under bilen då
Tar den inte sönder sparklådorna? Mina sparklådor går ju ner med en dubbelplåt så det är ju den som tar all kraft innan övriga golvet möter upp,
man har ju gummiklossar för att skydda bilen,, det syns sådana på första lyften jag personligen vill ha en 2 pelare för att jag vill komma UNDER bilen med allt fritt men allt är relativt
jag har hellånga "limpor"jag lägger under trösklarna,då delar ju vikten ut sig på en större yta..jag har åxxå gjort en plattform mellan ramperna så man kan rulla under med en hora
Det är rejält trixigt att få upp henne på lyften, men har köpt MDF-skivor nu som stegar upp höjden. Så nu går det bra. Och som sagt, man använder ju gummikuddar för att lyfta mot såklart!
2-pelare hade jag valt om det hade funnits plats också.
skulle åxxå haft en sån eller en fyrpelare,men har tyvärr inte takhöjden till det,så det blev en saxlyft,den blå som visades tidigare, kan ju sitta på en rullpall o skruva typ bromsar,och framförallt slippa o hissa o palla upp bilen..
"Krypa håller en i form" som Teknikale skrev,har krypt i över 40 år nu,räcker.inte så lätta att komma ner på knä,för att inte tala om att komm UPP sen!