Lite off här men byter däck på en barnvagn så på dom nya däcken står rek tryck 3bar
på fälgen som är av plast och original står det max 20 psi vilket är ca 1,37bar
Har klämt i 2bar nu och hoppas fälgen inte ger sig är det någon som har erfarenhet av hur mycket tryck plastfälgar pallar om man vågar klämma i rek tryck som däcket säger
Borde ju räcka med det tillverkaren anger. Förövrigt borde inlägget ligga i Off topic och inte i Allmänt om nu inte barnvagnen är ett motorfordon vill säga....
Jag vet inte men, spontant skulle jag ta så lågt tryck som möjligt men att man ändå får hyfsat lätt rullmotstånd. Hade jag haft ungar hade jag prioriterat deras komfort rätt högt, speciellt om det är små barn vi pratar om.
det som står på däcket är väl vad däcket klarar, "på fälgen som är av plast och original står det max 20 psi vilket är ca 1,37bar" där har du ju svarat på själv... Men man får säga GRATTIS i förväg,,,
har du slang i däcken? Det hade jag, kan säga jag hade rätt bra tryck i mina just för minska rullmotståndet. Tro mig det blir kämpigt ett tag under varma sommardagar När jag fick mitt andra barn så paja de plastbussningarna i navet vilket jag byta ut mot kullager och det gjorde skillnad ja, jag mekade även barnvagn vid sidan av bilarna
Lycka till och välkommen in i vuxenvärlden
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Gräsklippare och skottkärror brukar vi köra 2 bar i däcken när jag är på däckfirma, 2 bar är nog alldeles lagom. Ju mindre däck desto mindre mängd luft är det i däcket vid samma tryck, det är därför det tar 10 minuter att pumpa ett traktordäck till 2 bar, medans det på en barnvagn till exempel tar ett litet tryck på luftpåfyllaren.