12 februari 2015
Trådstartare
Min son köpte en bil av en bilhandlare 10 december 2014, en Audi A4 för 59 000 kr. Dagen efter på väg till jobbet märkte han att det bara kom kall-luft och att rutorna isade igen. Han ringde bilfirman som sa att han skulle komma in med bilen dan efter, att dom skulle kolla vad det var för fel på den. Så han åkte dit med den. Sen kom jul och nyår, det hände ingenting med bilen. Andra veckan i januari får han tag i bilhandlaren som säger att han inte hunnit lämna in bilen på verkstan. Sen går det ytterligare 2 veckor, samma svar. Till slut ringer jag, då får jag till svar att det är på gång (efter att jag blivit ganska upprörd och ifrågasatt vad som händer). Några dagar senare upptäcker min son att bilen står utanför en verkstad där vi bor, han går in och pratar med dom. Bilen var körd dit nån dag tidigare. Nu har bilen stått på den verkstan i 4 veckor, dom har bytt topplock och nåt annat. Men nu behöver dom byta kylagreggat som också var trasigt men bilhandlaren vill inte betala för det. Vad ska vi göra? Bilen står kvar på verkstan. Bilhandlaren säger att vi inte kan lämna tillbaka bilen, att han minsann lagt ner minst 15000 kr för att få den lagad. Men det är väl inte vårt problem? Nu när vi ringer så svarar han inte, inte ens bilmekanikern får tag i honom. Vi börjar bli desperata. Sonen köper en bil för 59 000 kr och har kört den en dag. Suck.