3179
Sök

Audi A4 2004 Esp lampan lyser ibland

1 Inlägg
19 februari 2015
Trådstartare
Tjena!
På min Audi a4 1.8ts quattro 04 så lyser esp lampan ibland. Den har tänds alla gånger när jag har bromsat förutom en gång då den lyste när jag startade den men sen när jag åkte iväg slocknade den direkt.
Första gången den tändes så slocknade den efter jag stängt av bilen men efter en stunds körade så tändes den igen, la då av batteripolen när jag kom hem sen dess har den inte tänds på tre-fyra dar.
Men nu när jag var ute och körde så tändes den igen när jag gjorde en inbromsning. Stängde då av bilen och startade den igen då hade den slocknat. Tog en sväng på några kilometer och lampan tändes inte.

Är det någon som vet vad felet kan vara?

Kan tillägga att jag bor i norrland och det har varit plusgrader och mycket vatten på vägarna dom senaste veckorna. Har också bara ägt bilen i ca en vecka.

Mvh AQ1

473 Inlägg
25 februari 2015
jag hade ett fel på min Skoda 1.8 T där den var svårstartad och sedan lyste ESP lampan gick att köra ett par ggr men så stannade den och vägrade starta . det var impulsgivaren som hade gett sig har hört att de kablarna ibland kan glappa så kolla över dem sen ska du nog göra en OBD sökning

1 Inlägg
25 februari 2015
byt bromsljuskontakten så funkar det som det ska

Sök