2233
Sök

Bensinsnål bil.

4 146 Inlägg
9 mars 2015
DiwraZ skrev:
zemet skrev:
Evildan, tappar verkligen inte en prius mer i värde än 5000 kr på ett år och 1000 mil?
Då skulle din prius vara värd runt 40000 kr om tio år och 10k mil. Det låter osannolikt eller?

Sedan 740 automat drar över litern men dom flesta har ju manuell och då drar dom runt 0.8 om man kör försiktigt.

Dom brukar ju dock gå sönder men är man kunnig så kostar det inte många hundralappar att laga oavsätt fel sålänge det inte är en turbomotor med M90 växellåda.

Men om man inte är händig och har tillgång till verktyg osv så blir det nog absolut dyrare med gammelvolvo.

Men det spelar ingen roll för den är bakhjulsdriven och det är det absolut viktigaste:)

0.8 lyckas man inte med under bland körning. Strax under litern är närmare sanningen

Ja du har rätt, tänkte på landsvägskörning. fel av mig.

Evildan
9 mars 2015
zemet skrev:
Evildan, tappar verkligen inte en prius mer i värde än 5000 kr på ett år och 1000 mil?
Då skulle din prius vara värd runt 40000 kr om tio år och 10k mil. Det låter osannolikt eller?

Sedan 740 automat drar över litern men dom flesta har ju manuell och då drar dom runt 0.8 om man kör försiktigt.

Dom brukar ju dock gå sönder men är man kunnig så kostar det inte många hundralappar att laga oavsätt fel sålänge det inte är en turbomotor med M90 växellåda.

Men om man inte är händig och har tillgång till verktyg osv så blir det nog absolut dyrare med gammelvolvo.

Men det spelar ingen roll för den är bakhjulsdriven och det är det absolut viktigaste:)

Titta på länken vad det begärs i dagsläget för en sådan.
Då ser du vad bilen är värd.

Jag jämför givetvis med automat, det är ju det jag körde med GENII -08.

356 Inlägg
9 mars 2015
Trådstartare
Intressant att läsa återigen mycket att fundera över men en nyare bil är inte aktuell för mig då ja dels inte har ekonomi för det och dels för den kommer bli skitig som fasen tongue En gammal volvo vägrar ja skaffa helt enkelt för att de är en "¤"&¤"/"#¤(=#"!¤%)"! bil det enda positiva med dem är att dem är bakhjulsdriven o vilken idiot som helst kan meka med dem tongue

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
10 mars 2015
Mercedes 190?

Sparsam med bränslet, smidig att köra, hög tillförlitlighet och hyfsat komfortabel. Kupéutrymmet är däremot inte mycket att jubla över. Till och med jag som bara är 180 cm satt lite väl trångt, men man vande sig så småningom smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

5 119 Inlägg
10 mars 2015
Lägger en röst på c-klass efter 97. (samma modell som min) med valfri bensinmotor, men ej 6cyl om du vill åka snålt smile
Driftsäkra, lättskruvade och helt ok komfort men baksätet är lite trångt men ändå ok.
Se upp med rosten bara.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

377 Inlägg
10 mars 2015
Klart att du ska ha en Jetta mk2.

356 Inlägg
10 mars 2015
Trådstartare
IceEyes skrev:
Mercedes 190?

Sparsam med bränslet, smidig att köra, hög tillförlitlighet och hyfsat komfortabel. Kupéutrymmet är däremot inte mycket att jubla över. Till och med jag som bara är 180 cm satt lite väl trångt, men man vande sig så småningom smile

uuuuh mercedes är inge roligt tongue

mb_pucken skrev:
Lägger en röst på c-klass efter 97. (samma modell som min) med valfri bensinmotor, men ej 6cyl om du vill åka snålt smile
Driftsäkra, lättskruvade och helt ok komfort men baksätet är lite trångt men ändå ok.
Se upp med rosten bara.

Hm är inte så mycket för merca tongue

-jimmy skrev:
Klart att du ska ha en Jetta mk2.

Ja varför inte dem kan stukas rätt snyggt smile

Sök