24 mars 2015
Trådstartare
Jag tror jag kör på några täta oljebyten, jag har fan aldrig skådat något så illa som det här förut! Det är så grymt jävulskt mycket koks att det byggt upp en kant ända upp till oljepåfyllningslocket! Lyser jag ner där så är det stora ojämnheter och bulor av koks så långt ner jag ser! Det finns inte en metallfärgad liten fläck av det jag ser!
Motorn vill gärna börja ticka/knacka på låga varv då den får upp lite i temp..
Någon oljesil gick inte att köpa lös till den här motorn, då måste jag köpa hela oljepumpen..
Bilen har jag fått "gratis", vinterdäck och sommardäck är käppslut, nya bromsledningar bak då dem rostat av, torkarmotor slut, dåligt underredsskydd, drivknutsdamask hål på ena sidan, obes, oskattad, tempmätaren fungerar då den vill, tankmätaren står på halvtank hela tiden och sist men inte minst att motorn inte fått ett olje och filterbyte senaste 4000 tusen! Ägaren före mig köpte bilen då den gått 16 xxx (2012) mil och nu står mätaren på 20 xxx mil .
Det får fan bära eller brista med några täta olje och filterbyten... Lägger inte ut mer pengar än bilens totala värde. plus att den är halvful i lacken också... Helvetets störd då jag är i behov av en fungerande bil