Kör in på Volvo och be dem koppla in en ordentlig felkodsläsare, som kan läsa lite mera. T ex vilken signal in som fattas eller felar.
Det är ju någon kilometer kabel i en bil, så det blir mycket att leta i om du inte får ut något mer än att: det är fel på kommunikationen med ECU.
Säg att signalen från någon givare uteblivit.....
Hur vet du att ett relä eller en jordpunkt är bra utan att mäta. Kollar du om de är skitiga eller sitter på plats?
Inte kan man bara titta ut på bilen på morgonen efter en körning på grusvägar och sen plötslig säga: bilen funkar inte, för den ser inte bra ut.
Eller: Jo, idag är bilen helt ok, för den ser fin ut, det regnade i natt.
Förresten, vad mätte du på tändspolen, och vad hade du förväntat dig för mätresultat? Likspänning, resistans eller vad. Att bara slänga in en multimeter ger inget om man inte vet vad man ska mäta, hur man ska mäta och varför.
Senast redigerat av Meaganeowner (25 mars 2015)