Hej, nu har jag vart lite seg på att uppdatera, men det går sakta frammåt! Kommer upp bilder så snart jag får upp bilderna på datorn men det är mycket med mina andra projekt just nu! Jettan och subarun
segt, pengar och tid räcker inte till.. håller på att renoverar lägenheten, försöker få jettan så att jag ska bli nöjd med den, hjälper min flickvän med att bygga i ordning hennes mk4a, samt att jag hjälpt killarna i absmotorsport endel på slutet och försöker få volvon att gå igenom besiktingen så att den går att sälja så att pengarna kan gå till subarun
segt, pengar och tid räcker inte till.. håller på att renoverar lägenheten, försöker få jettan så att jag ska bli nöjd med den, hjälper min flickvän med att bygga i ordning hennes mk4a, samt att jag hjälpt killarna i absmotorsport endel på slutet och försöker få volvon att gå igenom besiktingen så att den går att sälja så att pengarna kan gå till subarun
jag har nu börjat ta tag i denna igen, men jag har lite funderingar och frågor om bakaxlar. någon som vet vart jag kan få tag i måtten på bakaxlar från olika vw ? för funderar på att byta så jag kan ha skivor runt om så skulle uppskatta om någon vet nått om detta
du behöver inte byta bakaxel. Du plockar av trummorna och dess nav. sitter med 4 bult. Sedan tar du nav och ok + skiva från en golf mk2 gti. monterar och ser glad ut. Du kan använda samma vajrar men du får fixa en hylsa som du monterar på oken. alternativt är att ta vajrar från scirocco 16v. glöm inte att fixa / justera trycket över bakbromsarna bara annars kommer trycket vara för högt och bilen bilr farlig då den kommer att låsa hjulen bak före fram.
Har du bromslast ventil så fixar denna jobbet. du kan dessutom ta huvudbromscylindern från en transporter ca (91-95) så får du 23mm iställer för 18mm vilket ger tyngre pedal men mer olja som når bak vilket oken behöver då dessa är större än dina gamla hjulcylindrar från trummorna.
du behöver inte byta bakaxel. Du plockar av trummorna och dess nav. sitter med 4 bult. Sedan tar du nav och ok + skiva från en golf mk2 gti. monterar och ser glad ut. Du kan använda samma vajrar men du får fixa en hylsa som du monterar på oken. alternativt är att ta vajrar från scirocco 16v. glöm inte att fixa / justera trycket över bakbromsarna bara annars kommer trycket vara för högt och bilen bilr farlig då den kommer att låsa hjulen bak före fram.
Har du bromslast ventil så fixar denna jobbet. du kan dessutom ta huvudbromscylindern från en transporter ca (91-95) så får du 23mm iställer för 18mm vilket ger tyngre pedal men mer olja som når bak vilket oken behöver då dessa är större än dina gamla hjulcylindrar från trummorna.
lycka till.
Thomas
Tack! jo jag vet hur det ser ut men tänkte mest på om det finns ett större utbud än bara golf 2 gti grejer som passar. passar det även från golf 3 ? tar givetvis hela bomsystemet från den bilen jag tar bakbromsarna ifårn
nu har jag fått med mig min far på detta som tanken var från början. vi hittade en ny kaross som någon redan hade börjat renovera si den köpte vi och nu är vi igång!
började med att plocka ur det som fanns kvar i bilen:
köpte ett par helt nya framskärmar :
det är mycket att slipa men det blir bra !
började skrapa lite asfaltsmatta men måste köpa lite torr is så det går lite smidigare att får bort !
kollade lite i motorutrymmet över vad som vi ansåg var onödigt så plockade vi bort det
det här ser ju bra ut!! var den andra golfen i bättre skick? lycka till!
det vet jag inte, men med denna slapp vi plocka isär allt och ha massa delar i garaget. så vi börjar göra i ordning denna sedan tar vi det som vi vill ha från den röda när den här är klar börjar vi med den röda
T-Airaksinen skrev:
Ska gamla dieselhinken i ? vore ju fränt med diesel i den
blir diesel men från en nyare, måste ha turbo diesel
Hej! blev ett inlägg utan text i förra. jobbar på lite då och då. har kommit en bit på vägen, all asfaltsmatta är borta. underredsmassa och smuts i motorutrymmet och hjulhusen fram är borta