2577
Sök

V50 D5 07a börja med att hacka, går inte alls nu.

Adder
972 Inlägg
19 mars 2015
Trådstartare
#1
Försöker hjälpa en polare innan nån volvo verkstad får ta över.

Utan förvarning och inga lampor som tänds hackar den över 1500varv.

Gick dock att köras. Den spotta ut mängder med fel koder all ifrån lmm till misständning. Vilket vi trodde betydde att någon jordning eller styrbox var kass. Men nu startar inte ens bilen även om man lossar plus polen. Och sätter dit den igen.
Någon som vet vad detta kan va? Partikelfiltret?

Är en automatare.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 mars 2015
#2
partikelfiltret lär de omöjligt vara den skulle startat då i alla fall... är ju bara å prova spruta i lite startgas... startar den då så får den ju inget bränsle.. av någon anledning.. täppt bränslefilter eller liknande


329 Inlägg
19 mars 2015
#3
säger som xuri^, bränslefilter, spridare, bränslepump,
får den bränsle, så kan man börja kika lite elektronik fel.

Men när den börjar spotta och hacka så har just Volvos D5 motorerna en förmåga att sätta igen egr-ventilen.
om det kan vara till någon hjälp smile


2 306 Inlägg
20 mars 2015
#4
Xuri skrev:
partikelfiltret lär de omöjligt vara den skulle startat då i alla fall... är ju bara å prova spruta i lite startgas... startar den då så får den ju inget bränsle.. av någon anledning.. täppt bränslefilter eller liknande

Spikar inte dieselmotorer något enormt av startgas?


Forummoderator
17 996 Inlägg
20 mars 2015
#5
Mew skrev:
Xuri skrev:
partikelfiltret lär de omöjligt vara den skulle startat då i alla fall... är ju bara å prova spruta i lite startgas... startar den då så får den ju inget bränsle.. av någon anledning.. täppt bränslefilter eller liknande

Spikar inte dieselmotorer något enormt av startgas?

Joo? Rekommenderar inte startgas i en modern diesel.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 mars 2015
#6
Nu menade jag ju inte att han skulle köra bilen på de... utan se om han fick en starttendens eller inte...


Adder
972 Inlägg
20 mars 2015
Trådstartare
#7
Bränslefiltret bytt på chans men gjorde ingen skillnad efter nollade felkoder verka de bara bli igensatt sotningsfilter. Startar ej.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
28 mars 2015
Trådstartare
#8
Inlämnad på Volvo/Rejmes men de hittar ingen fel och efter att de hade rullat in den i hallen så starta den och gick som den ska.

Vad ska man göra ? Köra tills den går sönder mer ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

6 631 Inlägg
29 mars 2015
#9
Hur långt har bilen gått?

Vanligt att bilar med EGR problem att bilen inte startar.

De/Dem

Adder
972 Inlägg
29 mars 2015
Trådstartare
#10
Malheus skrev:
Hur långt har bilen gått?

Vanligt att bilar med EGR problem att bilen inte startar.

13000 mil, borde inte Rejmes/Volvo hitta de alt varför startar den ibland och då går som den ska eller knappt hmm

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
3 april 2015
Trådstartare
#11
Efter att Rejmes skulle börja testa att byta saker t ex givaren vid svänghjulet hitta de 4000 kr senare en kabel som enbart höll ihop med en-två kardeler. Nu går de igen.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Evildan
3 april 2015
#12
Synd att jag inte såg tråden när felet uppstod.

Haft samma kabelproblem på en V70II D5 -08.

Bra att dom hittade det på din.


Sök