3132
Sök

Köra bil utan glasögon under tiden+

Evildan
6 april 2015
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:
Jag ser inga som helst problem med att skicka en polare att göra testet, jag brukar låta baksätespassageraren blåsa vid nykterhetskontrollerna då jag alltid ligger på gränsen, då klarar jag mig ifall min alkomätare jag köpt på macken inte visar tillräckligt korrekt.

Ja, det där låter ju rimligt. Så ska jag göra nästa gång. Att jag inte tänkt på det tidigare!! wink

/Benny

Funkar dock inte i Vetten...Benny har inget baksäte... big_smile

Men en passagerare framtill duger säkert lika bra som att göra det själv.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
6 april 2015
Evildan skrev:
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:
Jag ser inga som helst problem med att skicka en polare att göra testet, jag brukar låta baksätespassageraren blåsa vid nykterhetskontrollerna då jag alltid ligger på gränsen, då klarar jag mig ifall min alkomätare jag köpt på macken inte visar tillräckligt korrekt.

Ja, det där låter ju rimligt. Så ska jag göra nästa gång. Att jag inte tänkt på det tidigare!! wink

/Benny

Funkar dock inte i Vetten...Benny har inget baksäte... big_smile

Men en passagerare framtill duger säkert lika bra som att göra det själv.

Tänkte inte på det men du kan ha rätt. smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
6 april 2015
https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-fcf801add6a0d1dec1fe5b30f8a65b37.jpg

Forummoderator
17 996 Inlägg
6 april 2015

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
6 april 2015

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 354 Inlägg
6 april 2015
Seriöst asså... Vad är problemet med att ha glasögon? Har själv det kravet och jag ville inte använda glasögon men jag tog på brillorna vid körning och av nör jag skulle ragga (hur raggningen gick kan vi börja trolla om på Flashback va?) så vad är det svåra? :s idag har jag linser och du märker väl själv hur skönt det är med bra syn?

326 Inlägg
6 april 2015
Ähh, ta det lugnt grabbar, snart kommer han att ilskna till över att få mothugg och börja kalla alla andra för idioter och moralkäringar. Har sett det beteendet förut...

F.ö. håller jag med övriga, idioten är den som låter polaren göra syntestet. Dessutom verkar han ha problem med läsförståelsen när man läser vissa av svaren han ger.

Evildan
6 april 2015
Peter_5565 skrev:
Ähh, ta det lugnt grabbar, snart kommer han att ilskna till över att få mothugg och börja kalla alla andra för idioter och moralkäringar. Har sett det beteendet förut...

F.ö. håller jag med övriga, idioten är den som låter polaren göra syntestet. Dessutom verkar han ha problem med läsförståelsen när man läser vissa av svaren han ger.

Det finns två idioter, även den som går och gör syntestet.
Men men, jag är nog bara en moralkärring, klart folk ska köra runt utan att se tillräckligt.

Muttley
6 april 2015
Evildan skrev:
Peter_5565 skrev:

Det finns två idioter, även den som går och gör syntestet.
Men men, jag är nog bara en moralkärring, klart folk ska köra runt utan att se tillräckligt.

Ja du är en moralkärring smile. Om man läser igenom hans andra trådar.   

Undrar varför han inte svarar nu?  Tycker han kan lägga upp ett försvarstal om varför de är okej att skicka andra.   Och förklara vad han menar med att synen inte är så noga.

#GoodToBeBad
856 Inlägg
6 april 2015
Jo, men han skriver ju att synen är noga i trafiken! Det gäller bara inte för honom...

Muttley
6 april 2015
Squidspeed skrev:
Jo, men han skriver ju att synen är noga i trafiken! Det gäller bara inte för honom...

Han skriver på ett annat forum att de är reaktionen som är snabbast och att synen inte skulle vara lika viktigt.  Bara för andra då men inte honom.

24 Inlägg
8 april 2015
Trådstartare
Nu har jag fått hem blanketter om förnyelse av körkort och klistrat in nytt foto samt anteckning och skickat tillbaka till transportstyrelsen. Villkoret är borta och jag kan köra utan glasögon tills mitt nya villkorsfria körkort tillverkats.

Detta är som att en dröm gått i uppfyllelse. Jag vill tacka alla som följt mig under min resa.

Forummoderator
26 339 Inlägg
8 april 2015
hole skrev:
Nu har jag fått hem blanketter om förnyelse av körkort och klistrat in nytt foto samt anteckning och skickat tillbaka till transportstyrelsen. Villkoret är borta och jag kan köra utan glasögon tills mitt nya villkorsfria körkort tillverkats.

Detta är som att en dröm gått i uppfyllelse. Jag vill tacka alla som följt mig under min resa.

Dig vill jag inte möta i trafiken.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

#GoodToBeBad
856 Inlägg
8 april 2015
Efterblivet...

Muttley
8 april 2015
hole skrev:

Grattis du har just begått ett lagbrott.

Hoppas någon vet vem du är och berättar sanningen för transportstyrelsen smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
8 april 2015
hole skrev:

Suck!!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

377 Inlägg
8 april 2015
Ser framför mig hur du kör med halva bilen på trottoaren och folk slänger sig, nån tant flyger upp o rullar på taket o ner. Du åker på som vanligt, sen åker du hem och dubbelparkerar snett.

5 710 Inlägg
9 april 2015
Nä....det här luktar illa. Användaren har 3 trådar och alla 3 har doft av att provocera.
Bommar igen den här utför åtgärder.

mvh jonTe/moderator

MVH Jonas
..............

Sök